SEX

brevkassespørgsmål

SEX

brevkassespørgsmål af
Tobias
13 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Har fået en kæreste og vi vil godt have sex men jeg er under lovlig alder hun er 15 og jeg er 13 og vi kan lide hinanden rigtig godt vi har kysset og snavet

Svar:

Hej med dig.

Det er rigtig dejligt, at du har fundet en sød kæreste, som du er rigtig glad for.

Du fortæller, at I gerne vil have sex, men at du desværre er under den kriminelle lavalder, og at det derfor teknisk set, er ulovligt for din kæreste, at have sex med dig.

Men faktisk betyder loven om seksuel lavalder kun at voksne over 18 år ikke må have sex med unge under 15 år. Loven siger ikke noget om hvor gammel man skal være før man har sex.

Til gengæld synes jeg I skal vide at de fleste unge faktisk er over 15 år før de har sex første gang. Det vigtigste, før I har sex med hinanden, er at I er helt klar, og at ingen af jer føler jer presset til det. Derudover kan det også være rigtig godt, at lave lært hinandens kroppe rigtig godt at kende før man har sex første gang.

Det er helt naturligt at have vildt lyst til sex. Og sex kan være helt fantastisk. Men hvis man hopper for tidligt ud i det kan det faktisk også godt blive en dårlig oplevelse.

Jeg tænker derfor, at I kunne begynde at udforske hinandens kroppe lidt mere ved at røre og kysse på hele kroppen indtil I skal have sex første gang. Det kan gøre "den første gang" meget bedre for jer begge.

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål