Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej. Ja jeg ved godt man skal være 15 for at have sex osv. Men jeg er 14 og fylder 15 om mindre end et halvt år. Jeg ville bare hører om i havde nogen svar på hvordan man spørger drengen om sex min kæreste er 14 og fylder 15 juleaften. Vi har været sammen i næsten 7 måneder. Knus Amy.

Svar:

Hejsa!

Jeg kan sagtens forstå du gerne vil have nogle råd til hvordan du kan spørge din kæreste om sex, for hvordan får man lige startet snakken? Jeg vil svare dig så godt jeg kan:

Ud fra det du skriver, går jeg ud fra at du og din kæreste ikke har haft sex før.
Det er meget forskelligt hvordan første gang sker. Nogle snakker om det og for nogle kærestepar, sker det af sig selv når begge er klar. Jeg synes det er rigtig fint, at du gerne vil snakke med din kæreste om det.
Jeg tænker at du kan spørge din kæreste om han føler sig klar til sex, og fortælle ham hvor klar du føler dig.
Hvis du og din kæreste indtil videre kun har kysset, kan du også spørge ham om hvad det næste, han gerne vil prøve er.

Hvis du synes det er svært at finde et godt tidspunkt at spørge på, kan du fx. spørge hvis i er ved at se en film hvor nogen har sex, så kommer dine spørgsmål i hvert fald ikke helt ud af det blå.
Ellers kan du måske spørge ham når i en dag ligger i sengen og kysser og nusser.
Men som du selv skriver, så skal man her i Danmark være 15 år for at have sex, så du har god tid til at finde et godt tidspunkt at spørge din kæreste.

Jeg tror ikke du skal være bekymret for at spørge, for din kæreste tænker sikkert også på sex nogle gange.

Held og lykke
fra Louise