sex

brevkassespørgsmål

sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

er det fortideligt at have sex og hvordan har man det????? har brug for hjælp har vedens bedste kæreste som gerne vil!!!!!;-)

Svar:

Hej pige :)

Jeg er rigtig glad for, at du spørger os her på cyberhus, inden du begiver dig ud i det.

Det er jo sådan, at den seksuelle lavalder her i Danmark er 15 år, det vil sige, at der er ulovligt, at have sex med en under 15 år. Loven lavet for, at beskytte børn, så de ikke bliver udnyttet. Loven betyder også, at hvis din kæreste er 15 år eller derover, så kan han faktisk blive straffet med fængsel for, at have sex med dig.

Svaret er derfor ja, det er lidt for tidligt. Jeg synes det ville være en god idé, at vente til du bliver 15. Til den tid har du sikkert også fået seksual undervisning, og er mere parat til at skulle have sex. Ellers er du meget velkommen til, at spørge os herinde igen.

Jeg håber at mit svar kan hjælpe dig.

Mange hilsner

Mikkel :)