Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg har en kæreste, som jeg elsker højere end noget andet. Jeg kan virkelig mærke at hun er den eneste ene, for hvis man sammenligner hende med de andre kærester jeg har haft, er det her virkelig noget helt ud over det naturlige! Vi har givet hinanden en 'masse' gaver, på trods af, at vi kun har været kærester i 1 månede godt og vel nu. Men jeg har været bedstevenner med hende et godt stykke tid før vi blev kærester så, det er ikke fordi jeg ikke kender hende. Men nu til spørgsmålene.. Mig og min kæreste stoler virkelig på hinanden og har det perfekt sammen. Indtil her for et par dage siden har jeg givet hende finger og blowjob, mens hun har givet mig hand- og blowjob. Det er virkelig en ubeskrivelig følelse, og jeg gjorde det kun med hende fordi det føles rigtigt med hende, og fordi vi begge gerne vil. Så begyndte vi at snakke om måske at prøve sex. Det er dog tidligt, men vi var begge 100% klar til det, påstod vi. - Og det skal lige siges at det føler vi stadig. Men her for et par dage siden lå vi og hyggede os - dvs. kyssede og kælede med hinanden. Vi havde ingen bukser på. - eller kondom for den sags skyld. Vi gav små tegn til at jeg skulle gå ind i hende. Det gjorde jeg så men var kun inde i hende 3-4-5 gange, fordi jeg helst ikke ville løbe nogen risiko uden kondom. Dagen efter(eller samme dag. Kan ikke huske det) tog hun p-piller. Vi er blevet rigtig rigtig bange for at hun er befrugtet, da hun her den anden dag spiste som en hest sagde hun, og fordi hun har haft en voldsom menstruation, hvor hun har haft sindsyg ondt i maven og haft det... mildt sagt, af lort.. Vi vil ikke sige det til vores forældre hvis hun ikke er befrugtet. Hvad fanden skal vi gøre? Vi er pisse bange begge to.

Svar:

Hej Dreng 14 år.

Det er fedt at høre at du har fundet dig en kæreste, som du virkelig holder af og føler du kender hende godt.

Det er godt at høre, at du og din kæreste er så opmærksomme på, om I er klar til alt det her med sex. Men ud fra det du skriver, så tænker jeg at du også godt ved, at det er lidt tidligt, at begynde med det.

Når jeg læser det du skriver, så tror jeg også at du godt ved, at selvom du kun er inde 3-4-5 gange, så er muligheden for befrugtning der stadig. Jeg vil sige, at når du skriver, at din kæreste har fået voldsom menstruation, så tror jeg ikke at hun er blevet gravid. Men hvis I vil være sikre, så synes jeg at I skal købe en graviditetstest (kan købes i Matas, på apoteket og i de fleste supermarkeder). Hvis I stadigvæk er pisse bange, eller hvis din kærestes næste menstruation udebliver (ikke kommer), så synes jeg din kæreste skal kontakte sin læge og få taget en test hos lægen.

Mit råd til dig er, at så længe du er ung, frisk og frejdig, så er det en rigtig god idé altid at bruge kondom når du har sex. Kondomet beskytter mod befrugtning, men det beskytter også mod noget andet, som er meget vigtigt - nemlig kønssygdomme. Derfor er det altid en god idé at bruge kondom.

Du skriver, at din kæreste har haft sindsygt ondt i maven og har haft det af lort. Fordi du skriver at I begge er pisse bange, så tænker jeg at det kan være derfor hun har haft det sådan. Det sker tit, at hvis man er bange eller har dårlig samvittighed, så kan man få ondt i maven og få det dårligt. Det tror jeg at langt de fleste mennesker har prøvet engang i deres liv.

Hvis I stadig har det dårligt og er pisse bange, så synes jeg faktisk at det er en okay idé, at I snakker med jeres forældre om det. Men I behøver ikke hvis i ikke har lyst og din kæreste ikke er befrugtet.

Jeg håber du kan bruge mine råd.

Vinterhilsner Mie