Seksualitet.

brevkassespørgsmål

Seksualitet.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg har over den seneste tid(2 år hvis jeg er mere præcis) gået og spekuleret om hvad min seksualitet er. Jeg har dog kun haft drenge-kærester, men har kysset med flere piger. Her den anden dag havde jeg en drøm om mig og en pige. Det udviklede sig meget intenst, og ja. Men jeg undrer mig over om den drøm har en betydning, for jeg synes faktisk at det var en dejlig drøm? Om jeg måske er også til piger eller er det bare hormonerne der er i spil? Drømmen har faktisk bare gjort mig mere forvirret end jeg er i forvejen, og jeg ved ikke helt om jeg bare er hetero eller bi.

Svar:

Hej

Det er da super fedt at du er begyndt at tage stilling til din seksualitet. Og jeg vil prøve at give dig nogle af mine tanker omkring det.

Den første tanke jeg tænker er, at det er helt normalt for mennesker på din alder at begynde at udforske sin egen seksualitet. Det er helt normalt, specielt i teenage-tiden, at komme i tvivl om hvad man er til, men det er faktisk normalt, for du nemlig blot er i gang med at udforske dig selv. Og det er der rigtigt mange teenagere som kender til, så det er helt naturligt.

Det er faktisk sådan at vi mennesker finder ud af hvad vi er til, ved at have fantasier og seksuelle lyster.

Ved netop at mærke efter og lege lidt med tankerne om din seksualitet, vil du med tiden blive mere bevidst om du er til piger eller drenge.

Men i sidste ende er det dig selv, der vælger din seksualitet, og så længe du vælger hvad du føler der gør dig glad og tilfreds, så er der intet galt i at lege lidt med fantasien.

Jeg håber at det var et svar du kunne bruge.

Mvh

Casper