porno...

brevkassespørgsmål

porno...

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 11 år 3 uger siden

Hey igen :) jeg deler en iPad med min kæreste (vi vandt den i Lalandia. Hans evner, mine penge). Vi bruger den meget til billeder og alt muligt andet. Han er altså 17. Bare altid rart at nævne. Da jeg tog iPad'en for at tage nye Facebook billeder fandt jeg et par videoer og fandt så ud af at det var pornofilm. Jeg har egentlig ikke noget imod det. Dog konfronterede jeg ham med det, han stammede da jeg sagde at jeg fandt dem. Jeg sagde til ham at det er okay, bare at han sletter dem igen. Her i dag så jeg efter om havde overholdt det da jeg kom hjem til ham. Det havde han ikke, så det blev jeg pisse sur over og sagde til ham. Han plejer altid at overholde vores aftaler og glemmer dem aldrig. Er bare ikke sikker på hvorfor han ikke gider slette dem? Ved ikke om det normalt tager tid for drenge at fatte noget?

Svar:

Kladde

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du er sur over, at din kæreste ikke gør, som I har aftalt.
Når det gælder porno er der mange forskellige meninger om det. Nogen vil gerne forbyde det, andre er forbrugere og andre igen synes det er fint, at andre ser porno, bare de ikke selv skal se på det. De fleste drenge og mænd ser porno, og det er helle ikke ualmindeligt, at piger og kvinder ser det.

Konflikter omkring porno i parforholdet er ganske almindelige. De fleste pornokonflikter handler om drengens pornoforbrug, som pigen har et problem med af mange forskellige årsager.
Ud fra dit spørgsmål virker det ikke til, at du har et problem med at din kæreste ser porno. Det er mere det, at han har det liggende på den fælles ipad der går dig på. Og så oven i det, så sletter han ikke pornoen, selvom I har aftalt at det var det han skulle.

Når det gælder hvor lang tid det tager for drenge at fatte noget, så går det ligeså hurtigt, som når piger skal fatte noget. Så hvis du siger tingene lige ud, så skal han nok fatte det med det samme. Så handler det om noget andet end hans fatteevne, hvis der ikke sker noget.

Når det gælder din kæreste og hans porno på Ipaden, så kan jeg ikke svare dig på hvorfor han ikke har slettet filmene. Vil hellere komme med nogle tanker om, hvad du kan gøre fremover.

Tænker at det er en god ide at få snakket om pornofilmene på ipaden. En god ide er at snakke om det, når I begge har ro på følelserne. Så skal I fortælle hvordan I har det. F.eks hvad det gør ved dig, at filmene er på den fælles ipad. Hvorfor ønsker du dem slettet. Han kunne så fortælle dig hvorfor han ikke har slettet det og hvad han mener om det hele.

Det er vigtigt at du tænker igennem hvorfor filmene ikke må være på ipaden. Du synes porno er ok, hvorfor må filmene så ikke være på ipaden? De fleste drenge/mænd ser pornofilm og de fleste drenge/mænd ville ikke kunne leve med, at deres kæreste skulle bestemme over deres pornoforbrug. Så hvordan kan du vise at du giver plads til at din kæreste ser porno, selvom filmene bliver slettet på ipaden? Har han et andet sted, han kan gemme sine pornofilm. Sin egen computer f.eks.

Håber du kan bruge mit svar og I får løst det hele.

Venlig hilsen Lisa.