Piger/Drenge.

brevkassespørgsmål

Piger/Drenge.

brevkassespørgsmål af
Nille
20 år
Oprettet 7 år 7 måneder siden

I Februar i år, startede jeg på noget skole (STU), det er jeg rigtig glad for. Jeg har ret længe været i tvivl om min seksualitet, men for nogen måneder siden blev jeg nærmest bekræftet i, at jeg også er interesseret i piger. Men jeg er endnu ikke helt sikker på om jeg er biseksuel eller helt lesbisk selvom jeg håber på det første. :l Men det er bare lige det, at jeg næsten aldrig har kunne lide en fyr på samme måde som jeg har kunne lide piger før. Altså det jeg prøver at sige er, at for mig er det faktisk meget mere rart og en mere fantastisk følelse at kunne lide en pige. Jeg er også meget i tvivl om jeg kan lide en pige fra skolen, lærte hende at kende fra skolen af. Hun er rigtig sød at snakke med, hun er vidst også biseksuel eller sådan noget. Efter sommerferien fordi vi ikke havde set hinanden i de der 6 uger, vi havde ferie, så i skolen da hun fik øje på mig sku hun også lige hen og give mig et kram. Det gør hun også hvis det f.eks. lige har været weekend, eller vi bare ikke rigtigt har set hinanden, i noget tid. :) Men hun render meget sammen med nogen andre piger, på skolen som ikke virker til at gide mig. :l Men hende pigen, virker ikke som andre piger, og for resten så er jeg også meget mere kræsen angående drenge, ikke fordi jeg går efter udseende. Nå, til sagen, min familie venner nærmeste osv. ved ikke noget om det, eller det tror jeg ikke. Men prøver tit at undgå at snakke om homoer/biseksuelle osv. for så føler jeg bare at jeg bliver flov/rød i hovedet, og at nu ved de det sikkert. Så hvordan kan jeg fortælle i det mindste mine nærmeste om det? for kan snart ikke klare ikke at ha fortalt det til nogen. Tak på forhånd.

KH PH. :)

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret og nervøs for at skulle fortælle din omgangskreds omkring dine tanker om din seksualitet. At du ikke er helt sikker, og dermed ikke har noget helt konkret at fortælle dem, og som de kan forholde sig til, gør det nok bare endnu sværere for dig - og vil måske også gøre det sværere for dem at forholde sig til.

Du nævner, at du er i tvivl om du kan lide drenge og piger eller kun er til piger, men at du håber mest på, at du er biseksuel. Det kan jeg godt forstå, at du håber, for det gør det selvfølgelig lidt nemmere at fortælle din familie, at du ikke helt udelukker drenge. Derudover matcher det måske også bedst med de tanker man altid har haft som lille med familie osv. Danmark i dag er heldigvis efterhånden så åbensindet, og vi har så mange muligheder, så selv hvis du finder ud af, at du er 100% lesbisk, så håber jeg at du tænker, at det også er super godt! :-)

Du spørger, hvordan du skal fortælle din familie, at du muligvis er lesbisk - eller i hvert fald er biseksuel. For mig at se, tror jeg ikke der er så mange andre muligheder end at fortælle det. Det er jo ikke sådan et emne som bare lige sådan kommer op, så hvis du føler du har behov for at fortælle dine nærmeste om din seksualitet, synes jeg helt klart du skal gøre det. Du kan vælge at fortælle det, hvis dig og din familie tilfældigvis snakker om homoseksuelle igen, eller du kan fortælle det "ud af det blå". Du kan jo starte snakken med "Jeg har noget jeg skal fortælle jer", og så tage den derfra. Hvis det er for svært for dig at sige det ligeud, kan du jo også skrive det i et brev. Jeg synes bare det er vigtigt at du er ærlig, og fortæller dem at du ikke ved om du er biseksuel eller lesbisk, og at du fortæller at du har vist det i noget tid, men har været meget nervøs for at fortælle det. Ved at åbne op omkring ens følelser, giver det på en eller anden måde en anden stemning, og din familie vil nok få bedre forståelse for dine følelser og din nervøsitet, hvis du er ærlig omkring det.

Jeg håber du kan få taget dig mod til det, og at det kommer til at gå som du ønsker! :)

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål