Onanere dagligt

brevkassespørgsmål

Onanere dagligt

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 9 måneder siden

Hej brevkasse.

Jeg er en 14 årig dreng, og jeg er meget i tvivl om konsekvenserne ved at onanere for meget.
Jeg har i min tvivl researchet meget, men det er et meget uklart svar man får. Nogen mener, at det er sikkert, og du kan gøre det lige så meget du vil, uden konsekvenser. Andre mener man burde forsøge at undgå at onanere fordi det kan skade en. Jeg er klar over at for meget onani, kan eventuelt, ødelægge ens social liv, hvis man nu f.eks. Ikke gider at tage steder hen, fordi man hellere vil onanere.

Jeg er dog ikke på det stadie, jeg onanere dog dagligt, og undrer mig bare over, om det er helt sikkert og uden konsekvenser, eller om jeg skal forsøge at begrænse det.

På forhånd tak,

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, du er blevet i tvivl, når nu du har fundet forskellige svar på, om man kan onanere for meget.

Jeg synes, det er nogle gode tanker, du har gjort dig omkring det og en fin undren, du har. Som udgangspunkt skal du følge de sider, som fortæller dig, at onani ikke er farligt - uanset hvor tit man gør det. Som du selv skriver, kan der dog være tale om nogle sociale konsekvenser, hvis man begynder at udelukke sig fra fællesskaber pga. et ustandseligt behov for at onanere. Der kan også være tegn på, at man onanerer for meget, hvis man ikke længere kan få udløsning eller ikke længere synes, det er rart. Man kan nemlig vænne sin krop til rigtig meget onani, og det kan nedsætte glæden ved de enkelte gange, man gør det.

At du onanerer dagligt skal du ikke være bekymret for. Det er forskelligt fra dreng til dreng, hvor meget de onanerer, men der er bestemt mange som dig, der gør det hver dag. Det er ikke sikkert, du vil blive ved med at føle behov for at gøre det hver dag, da det kan ændre sig meget efter humør, situation osv.

Men så længe du ikke oplever, at din onani begrænser dig, gør ondt eller på anden vis skader dig, skal du ikke forsøge at begrænse det - medmindre du gerne vil opleve nogle kraftigere orgasmer, som opstår, hvis man ikke onanerer i en periode og begynder igen.

Kh. Matilde