Nøgen billeder over Email. Hjælp! :o

brevkassespørgsmål

Nøgen billeder over Email. Hjælp! :o

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hey Cyberhus. Jeg har brug for hjælp. Igår var jeg sådan ret liderlig, hvilke jo er meget normalt. xD Men så begyndte jeg at skrive over et chatroom der hedder Omegle.com og der sagde jeg at jeg var lesbisk, (altså sagde at jeg var en dame på 21 år) og fandt nogle ret intresante damer. Jeg somsagt var lidt liderlig, så spurgte disse damer om de ville sende nogle "frække" billeder til min email, men kom så i tanke om at de fandme ikke skulle ha min normale email, så spurgte min ven om han ikke ville lave en "falsk" email som jeg kunne bruge, (På det her tidspunkt har jeg fortalt ham hvad jeg laver) han siger så ja og laver en. Efter 20 min skaffer jeg ret mange billeder og få så pludselig afvide at man kan blive "fanget" i at sende nøgen billeder til andre og modtage af andre. Så vil gerne vide om hvad det vil sige at blive fanget i det, om det er ulovligt eller hvad det er? :o Oh en ting til. De her damer ville jo gerne ha et jeg gav et billede af mig selv tilbage, hvilke jeg jo ikke kunne for jeg er jo en dreng, så fandt et billede som jeg havde fået af en anden og sendte til de andre. Så være sød at hjælpe har rigtig meget stres på pga. alt det her så undskyld hvis beskeden er svær at læse! :/

Svar:

Hej med dig!
Det er rigtig fint, at du skriver herind, når du er blevet i tvivl om det du har gjort er ulovligt.
Egentlig er det ikke ulovligt at sende nøgenbilleder til hinanden - hvis begge personer ved, hvem der sender det og hvem der modtager det, og at billederne bliver behandlet ordenligt. Men du skriver, at du har videresendt et billede af en pige til andre piger, og det er ulovligt. Man må ikke dele billeder af andre, med andre mennesker uden at få lov til det af den, der er på billedet.
Jeg ved ikke helt præcist, hvordan man kan blive fanget i det, men hvis man har en mistanke om at der foregår noget på en mail, som er ulovligt, kan der nok godt skabes adgang til den mail.
Jeg synes også du skal være opmærksom på, at du har udgivet dig for at være en anden end du er - du har ladet som om du var en pige på 21 år, og det har dem du har skrevet med troet på. Hvis de finder ud af, at du har udgivet dig for at være en anden, kan de melde dig til den hjemmeside i har chattet på, og så kan de måske blokere dig, så du ikke kan bruge hjemmesiden. Derfor synes jeg, at det er en god ide, hvis du ikke lader som om du er en anden, når du chatter, men bare er dig selv.
Jeg giver dig lige et link til et sted på cyberhus' hjemmeside, hvor du kan læse lidt mere om, hvad der er ulovligt på internettet ift. at dele billeder osv.
http://www.cyberhus.dk/side/lovgivning-p%C3%A5-nettet

Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen Janni