Mærkelig penis

brevkassespørgsmål

Mærkelig penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 9 måneder siden

Hej, jeg har et spørgsmål....

Min penis er meget misformet, når jeg får "sænkning" det vil sige rejsning, buer den ned af og op i røven...

Hilsen M

Svar:

Hej med dig!

Det kan jeg godt forstå, at du undrer dig over og er bekymret for. Det er ikke rart når kroppen ikke opfører sig som man kunne ønske sig det.

Det er helt almindeligt at en penis kan være lidt skæv eller krum, men det lyder i dit brev som om, den krummer en del og det kan skabe bekymring og nogle gange smerte. Inde i penis er der 3 svulmelegemer, de er omgivet af noget væv. Hvis dette væv er kortere i den ene side så vil penis krumme i den retning. Hvis penis krummer meget, kaldes det en krummerik. Det lyder til at det kan være noget i den stil der er på spil hos dig. Faktisk er det sådan at hvis penis bøjer mere end 30 grader kan man få det opereret gratis på sygehuset. Men måske kan du starte med et smut forbi din læge som kan se på problemet. Han/hun ved rigtig meget om det og ved hvordan det kan behandles hvis det er nødvendigt.

Det kan selvfølgelig godt være lidt pinligt at gå til lægen med et sådant problem, men husk på at lægen ikke synes det er spor mærkeligt og tit har lignende problemer på sit arbejde.

Jeg håber det var svar på dit spørgsmål!

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål