Lesbisk?

brevkassespørgsmål

Lesbisk?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 2 måneder siden

Jeg har tænkt meget på, om hvorvidt jeg er lesbisk. Jeg har det sådan, at jeg ikke interesserer mig for drenge.. Kan ikke sige om en dreng at han er super sød, eller for den sags skyld, ham vil jeg gerne i seng med.. Den følelse af at man gerne vil i seng med nogen,  har jeg kun haft med piger. Det er ikke fordi jeg ikke kan snakke med drenge eller hygge mig med drenge.. Men det er bare ikke på samme måde som med piger.. Jeg kan heller ikke se mig selv med en mand, når jeg bliver voksen.. Jeg har så et spørgsmål.. Er det for tidligt at vide om man er lesbisk som 15årig?

Svar:

Hej med dig

Det er meget forskelligt hvornår folk finder ud af, om de er til drenge eller til piger. Nogle ved det, når de er helt unge, andre finder ud af det lige så stille som de bliver ældre mens andre først finder ud af det sent i 20'erne eller senere i livet. Så nej, det er ikke for tidligt at vide det som 15'årig, men det er samtidig helt naturligt, hvis du stadig er ved at finde ud af hvad du er til.

Desuden er det en misforstået antagelse, at man enten er til drenge, til piger eller begge køn. Det kan sagtens variere og ske at du i nogle perioder har lyst til at være sammen med piger, men at du senere hen vil finde drenge interessante fordi vores seksualitet simpelthen kan være skiftende efterhånden som vi udvikler os. Så ud fra det du nævner kunne det godt tyde på, at du lige nu er mest til piger. Men igen det er svært for mig at sige, for det er kun dig selv, som kan mærke hvem du har lyst til at kysse, være kæreste med og ser dig selv med i fremtiden. Så derfor er det vigtig du følger din intuition og egen fornemmelse.

Der er rigtig mange unge som har gjort sig tanker om deres seksualitet og derfor står der rigtig meget på nettet af brugbar viden, historier og andet interessant du måske kunne have lyst til at kigge på for at høre andres erfaringer. Jeg har derfor vedlagt et link fra landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transseksuelle her

Venlig hilsen Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål