Kondomer

brevkassespørgsmål

Kondomer

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

jeg ville bare spørger, om hvor mange år man mindst skal være for at købe en kondom ?

Svar:

Hej

Fint spørgsmål. Jeg tror, der er mange, der har spekuleret over, om der er en aldersgrænse for at købe kondomer, når der jo er en aldersgrænse for at dyrke sex. Men der er ingen aldergrænse for at købe kondomer, så alle kan købe kondomer. Du kan derfor sagtens købe en pakke kondomer, og det vil også være fornuftigt at gøre, hvis du planlægger at have sex, da kondomer både beskytter imod graviditet og kønssygdomme. Du skal dog huske på, at man minimun skal være 15 år for at dyrke sex, fordi 15 år er den seksuelle lavalder i Danmark.

Hilsen Ditte