kan godt lide den pige

brevkassespørgsmål

kan godt lide den pige

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

der er en pige jeg vildt godt kan lide men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige eller gøre men jeg ved ikke om hun kan lide mig!

Svar:

Hej med dig dreng 11 år.

Hvor er det dejligt at høre, at der er en pige som du er vild med.

Det er helt naturligt, at man ikke rigtigt ved hvad man skal sige eller gøre. Netop fordi man er så vild med pigen (læs: har sommerfugle i maven og føler sig kejtet), er bange for at sige eller gøre noget forkert, så hun ikke kan lide en.

Du skriver, at du ikke ved om hun kan lide dig og det er nok ret afgørende for om I vil få noget med hinanden at gøre! Hvis du opfører dig helt som du plejer at opføre dig over for andre, når du snakker med hende, kan det gøre det lettere for dig. Prøv at læg mærke til hende og se om hun gengælder dine blik, vær sød over for hende, fortæl hende alt det du har lagt mærke til som er specielt ved hende. Hvis hun f.eks. er god til at tegne, matematik, gymnastik eller sød over for hendes veninder, så fortæl hende, at du har lagt mærke til det. Det er også en rigtig god ide´at være god ved dine venner, så hun kan se at du er en god ven.

Jeg ønsker dig held og lykke med at få kontakten med pigen:-)

Hilsen Mette