Just feeling wrong?

brevkassespørgsmål

Just feeling wrong?

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej cyberhus. jeg er en pige på 19 år, og er lige pt, så småt på vej ind i et forhold igen med en sød fyr. dog har jeg et par ting jeg går og kæmper med! hele min barndom har jeg været et mobbeoffer, og har grundet det også lidt af en spiseforstyrrelse. pga sygdommen og mobningen har jeg nu et meget dårligt forhold til mig selv, og min krop. var ikke ret gammel før jeg prøved at skulle udforske min egen krop, fordi jeg kun følte mig tryg ved mig selv. men efter selvhadet kom til, har jeg ikke kunne se mig selv i spejlet uden at græde, ikke kunne lade nogen se mig uden tøj, eller lade nogen røre ved mig. jeg har arbejdet rigtig meget med det og det er da også blevet laaangt bedre end man sku ha troet. det eneste problem der sårn umiddelbart er tilbage lige nu, er at jeg slet ikke kan lege med mig selv. føler mig ukomfortabel med det, og det føles akavet og helt forkert når jeg prøver på det. Det gør også at jeg har svært ved at give slip på det hele under sex, og har derfor aldrig rigtig prøvet at få en orgasme. her i sommers skete der lige nogle ting som sku prøves da jeg endte med at prøve lidt ting af med en pige. Det var fantastisk! og helt sikkert noget der ska prøves igen!! det eneste problem var, at så snart jeg ku føle på mig selv der ikke var langt igen til en orgasme, så bad jeg hende stoppe. ka simpelthen ikke give slip.

nu har jeg så fundet en sød fyr, som er tæt på at blive min kæreste også. han sir han vil så mange ting, og at han har så meget lyst til mig. han kan bare kun sige det på ord over en sms. nrå vi sammen tør han ik røre ved mig, heller ikke selvom jeg næsten " tvinger" hams hænder på min krop.. hmm tænker han jo ka være genert men alligevel var vi et så godt forhold at vi egentlig har snakket om alt. så sex er lige pt et problem for savner det.. jeg er bare så bange for det der med at folk nu til dags er så opsat på det der med at man ska ku give/få en orgasme og jeg ka bare ik lade det ske :(

er det helt forkert at jeg føler sårn? og at jeg faktisk ikke har lyst til at lege med mig selv, men har lyst til sex med andre?

Svar:

Kære dig.

Det lyder til, at de problemer, du havde, da du var yngre, stadig sætter nogle tanker og følelser igang inden i dig. Du skal vide, at det er rigtig flot og sejt, at du har arbejdet med dig selv og din krop og er kommet rigtig langt i forhold til spiseforstyrrelsen og mobningen. Det har helt sikkert været rigtig, rigtig hårdt for dig. Det er rigtig godt, at du er opmærksom på hvilke følelser, du har i forhold til din krop og mærker efter dine egne grænser og lyster. Og så lyder det bare dejligt, at du har fundet dig en sød fyr.

Du stiller to spørgsmål, og jeg har valgt at besvare dem ét ad gangen, så du bedre kan skabe et overblik over mit svar.

1) Hvorfor du ikke lyst til lege med dig selv, men har lyst til sex med andre:
Hele din barndom har du kæmpet med mobning og spiseforstyrrelse. Det har betydet, at du har haft meget fokus på din krop. Hele tiden har du tænkt over, hvordan din krop så ud, og hvad andre tænkte om den. Som du selv skriver, så har mobningen jo gjort, at du fik et selvhad, hvor du græd, når du så dig i spejlet og ikke ville lade nogen se eller røre din krop.
På den ene side er det er så endt med, at du ikke selv kan røre ved din egen krop den dag idag. De følelser du havde under mobningen og sygdomsperioden, er altså følelser, der stadig er i dig, og som kommer frem, når du prøver at røre ved dig selv. Da du altid har forbundet din krop med negative følelser, bliver det til en negativ ting at røre ved din krop. Tankerne om din krop fylder stadig meget i dig, og da du ikke er vant til at elske din krop, kan det være svært at elske at røre ved den.
På den anden side er du jo også nået rigtig langt, da du er kommet ud over den grænse, hvor andre godt må røre ved dig. Det er det første store skridt på vejen. Du brænder jo nærmest for, at ham den søde fyr skal røre ved dig, fordi du elsker at blive rørt ved.
Jeg kan godt forstå, at det kan føles mærkeligt, at du ikke selv kan lide at røre ved din krop, men gerne vil have, at andre rører ved den. Jeg tænker, at du godt kan lide at blive rørt ved, da du så føler, at andre rent faktisk synes godt om din krop og dig. Alle mennesker elsker at blive værdsat, og netop den følelse kommer, når andre fortæller os dejlige ting og er intime sammen med os. Det er en helt naturlig følelse at have. Som sagt så kan du ikke røre ved dig selv, fordi du ikke er vant til at elske din krop. Det er en ting, man skal lære og som alle kan lære.
Så det er altså en helt naturlig reaktion, du har.

2) Hvorfor du føler, at du ikke kan give slip og få en orgasme under sex:
Det er slet ikke forkert, at du føler, som du gør. Du skal vide, at det er helt normalt, og der er rigtig mange andre, som har det på samme måde som dig.
Som du selv nævner, så er det meget fremme idag, at alle skal få orgasmer under sex. Men virkeligheden er en anden. Faktisk er det langt fra alle kvinder, der kan få en orgasme. En orgasme er noget, man skal træne sig til, ogsom kræver en masse af én selv. Man skal kunne stole fuldt ud på den person, der hjælper én med orgasmen, og man skulle kunne slappe fuldstændig af og lade sig rive med af stemningen og nærmest overgive sig. Det kræver, at man også kan elske sig selv, for elsker man ikke sin krop, så får man svært ved at give fuldstændig slip. Jeg tror, at du har svært ved at give slip, fordi du endnu ikke kan lege med og elske din krop.
Angående ham den søde fyr, så er han nok genert, som du skriver, men måske er han også bare bange for at komme til at overskride din grænse. Det kan være en god idé at fortælle ham, hvad det er du har lyst til angående sex og spørge, hvad han har lyst til. Stille og roligt skal I til at lære at udforske hinandens kroppe, og med tiden lærer du at slappe af. Når tiden er inde, skal du nok få den orgasme.

Så det bedste tip, jeg har til dig, er, at du skal lære at holde af din krop og se, hvor fantastisk den er. Jeg ved godt, at det er meget svært, og der er ingen opskrift på, hvordan man lærer at elske sin krop. Tag et skridt ad gangen, start med at se dig selv i spejlet. Tænk over hvor fantastisk kvindekroppen er, og se godt efter, hvad du holder mest af ved din krop. Når du får lyst så begynd at rør ved dig selv og de punkter, du kan lide. Føl efter hvordan huden føles blød og dejlig. Når du er klar, kan du gå skridtet længere. Du er kommet langt ved at arbejde med dig selv - nu mangler du bare lige det sidste skridt.

Jeg håber det bedste for dig og ham den søde fyr og håber, at du lærer at elske din krop mere, og på den måde lærer at slappe af under sex. Jeg håber også, du kan bruge mit svar og ved, at det du føler, er helt naturligt.

De bedste hilsner Mette