Jeg er lesbisk

brevkassespørgsmål

Jeg er lesbisk

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej :) Jeg har en kærste som er en dreng. Han er sød og alt det der men jeg er ikke forelsket i ham jeg tror at det der gør at jeg kan lide ham er at han siger søde ting til mig og han hjælpper mig i svære tider. Jeg var til en fest med min ven og der blev jeg smask forælsket i en pige. Hun var pisse læner og havde nogle smukke patter. Vi snakket meget sammen og jeg fik hendes mobil nummer. Jeg har ikke sagt noget til min kærste for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg føler at det er klamt når jeg kysser min kærste og jeg tænker hele tiden på denne pige. Jeg har sms'et meget med hende pigen og hun har fortalt at hun er lesbisk. Er jeg også det og hvad skal jeg gøre. Fra mig ;)

Svar:

Hej pige 16 år.

Tak for dit spørgsmål til Cyberhus.

Måske er du lesbisk, måske er du det ikke! Det er kun dig der ved og kan mærke om du er lesbisk. Hvis du ikke er forelsket og ikke bryder dig om at kysse din kæreste fordi du synes det er klamt, er der da ikke grund til at du er sammen med ham.

Synes du det er synd for ham, at du forlader ham, eller vil du gerne have at han er der hvis nu pigen ikke rigtigt er noget alligevel? Måske er det lidt provokerende at jeg skriver dette, men jeg håber det kan sætte tanker igang hos dig! Nogen gange er det rigtigt svært at mærke hvad der er rigtigt, men jeg synes det er vigtigt at få meldt ud til din kæreste, hvad der sker, så han har mulighed for at vælge hvad han vil.

Det kan være fint at bruge dine teenagerår, hvor du kan prøve dig frem og finde ud af hvad du vil og ikke vil og hvor du står i dit liv.

Skriv til mig igen, hvad du tænker om dette! Jeg håber du kan bruge svaret.

De bedste hilsner Mette