Ikke liderlig bagefter

brevkassespørgsmål

Ikke liderlig bagefter

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hej cyberhus. Jeg onanaerer op til flere gange om dagen og har totalt styr på min krop og seksualitet. Jeg har dog et spørgsmål: Når jeg har onaneret og kommet, så bliver jeg hekt træt og har slet ikke lyst til at fortsætte. Jeg tænker bare på den dag hvor man er i seng med en pige og man har kommet (med kondom på selfølgelig) så er det ikke så rart bare at sige at man ikke gider mere. Har du nogle tips eller sådan noget til hvordan man holder længere for jeg tror ikke der går så lang tid før jeg kommer når jeg har sex, da jeg konmer hurtigt ved onani.

Svar:

Hej med dig

Først vil jeg gerne starte med at sige, at det ikke er unormalt at være træt efter en orgasme. Det gælder både for drenge og piger og skyldes, at der frigives nogle naturlige stoffer i hjernen og kroppen, når man får en orgasme. Et af de stoffer hedder f.eks. endorfin, som er et stof, der frigives under fysisk anstrengelse, ligesom når man dyrker sport. Endorfin er kendt som kroppens eget morfin, fordi det kan virke afslappende, smertelindrende og udløse behage og gøre os trætte. Så det er helt normalt, at du føler dig træt, efter du har onaneret eller har haft sex.

Noget du kan prøve at gøre for at holde længere at er at lave start/stop øvelser, når du onanerer. Det kan du gøre ved at stoppe op, lige inden du er ved at komme, hvorefter du fortsætter, når du føler, du har det under kontrol. Det kan du så gøre de gange, du har lyst til. Ved den øvelse lærer du din krop bedre at kende og blive bedre til at kontrollere, når du er ved at komme, så du ikke kommer så let eller kan nå at stoppe, inden du kommer.

En anden øvelse, du kan prøve, er at du f.eks. efter du har været i bad, tager et lille håndklæde eller lignende og hænger på penis i stiv tilstand. Her kan du øve dig i at løfte håndklædet, så du træner de muskler, der normalt trækker sig sammen under en udløsning. Almindelige knibeøvelser kan også bruges.

Ud over de ovennævnte øvelser, så kan det også hjælpe at tænke på noget andet, mens du er i gang, sådan at du mentalt træner dig i at holde længere. Det kan være hverdagsspekulationer, skoleting, sport eller ting, der ikke tænder dig. Så længe det fjerner fokus fra dine tanker om at komme for hurtigt.

Jeg håber, at du kan bruge mine svar, og at de kan hjælpe dig med at holde længere. Det kan godt tage noget tid, inden du kan mærker en forskel, men det handler om at blive ved med at øve sig og huske at lave øvelser, der træner de muskler, der styrer din udløsning.

Håber, du får en god sommer.

Venlig hilsen Ditte LK