Hvornår??

brevkassespørgsmål

Hvornår??

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

hej cyberhus hvornår mener du/i man skal være for at have sex med andre. Eller hvornår du/i havde sex første gang

Svar:

Hej med dig.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt og det du spørger om er, - "hvor gammel man skal/må være for at have sex med andre", kan jeg fortælle dig, at den sexuelle lavalder er 15 år. Det er en lov som beskytter børn under 15 år imod, at have sex med nogen som er ældre.

Jeg mener (ihvertfald imens man er teenager), at det bedste er at finde ud af hvad sex for en størrelse, - med nogen som har samme alder som en´ selv. Sammen finder man ud af hvad man kan lide, udforsker på samme niveau hvad sex er for en størrelse. Det er væsentligt at reagere og respektere egne og andres grænser.

Vi Unge har lavet en lille fin artikel her.. måske den også kan hjælpe lidt.

Mange hilsner Mette.

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål