Hvornår kan jeg sperme?

brevkassespørgsmål

Hvornår kan jeg sperme?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hejsa, jeg er en dreng på 14 år som er sund, frisk og spiller fodbold 6 gange om ugen. Jeg har det problem at jeg gerne snart vil lave noget sexuelt med en pige men kan ikke sperme endnu. Min penis er 12 cm i stiv tilstand og jeg er begyndt at få nogle hår her og der ved penissen, og er så småt inde i puberteten. Jeg vil bare lige vide om det så er unormalt at jeg ikke kan sperme, og hvornår jeg kan komme til at sperme? Ligger det lige om hjørnet eller er der lang tid til? På forhånd tak, håber jeg får svar!

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Hej,

Det er godt, at du skriver herind, nu hvor du tænker lidt over nogle ting, og jeg vil prøve at svare på dit spørgsmål så godt, jeg kan.

Du skriver, at du gerne vil lave noget seksuelt med en pige, men har det problem, at du ikke kan sperme endnu. Først og fremmest vil jeg lige nævne, selvom du måske allerede ved det, at du jo ifølge loven ikke må lave noget seksuelt endnu, da du er under 15 år. Hvis pigen f.eks. er 15 år, laver hun faktisk noget kriminelt ved at være sammen med en under 15 år. Og hvis pigen er under 15 år ligesom dig, så er det faktisk stadig ikke lovligt, at i laver noget seksuelt sammen.

Men for at svare på dit spørgsmål, så er der ikke noget unormalt i, at du som 14årig ikke kan sperme. Det er forskelligt fra dreng til dreng, hvornår det sker, ligesom det er forskelligt, hvornår man kommer i puberteten. Du skriver, at du er begyndt at få hår, og det er jo også et tegn på, at du er begyndt at komme i puberteten, som du også selv nævner. Jeg tror derfor ikke, at der går så lang tid, før du kan begynde at sperme, nu hvor din pubertet er begyndt at vise sig på andre områder. Så det ligger måske lige rundt om hjørnet :-)

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.

Mvh Anne