Hvorfor mig

brevkassespørgsmål

Hvorfor mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej jeg er en pige på 15 år. det er rigtig pinligt det her men jeg vil gerne have svar og hjælp? Det er fordi jeg har fået en kæreste og jeg tør bare ikke snave og havde sex med ham :( Men jeg har mega meget lyst og tør på en måde godt men så når han er der tør jeg ikke igen og bliver mega ked af det inde i når jeg ser dem på min alder stå og kysse med deres kærester iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vil i ikke nok være søde at hjælpe mig for jeg har mega meget lyst til det og til ham smiler håber i kan hjælpe mig `kys´

Svar:

Kære pige 15 år.

Du skal vide at det er absolut ikke et pinligt spørgsmål du stiller. Jeg vil gerne prøve at svare på dit spørgsmål og hjælpe dig.

Jeg har lyst til at starte med at tale om, at du skriver at du bliver mega ked af det når du ser andre på din egen alder gør det du selv har så meget lyst til. Det forstår jeg godt du er, og det er svært når man gerne vil prøve at kysse og have sex, og så ikke tør alligevel. Den følelse er ikke så rart at mærke. Når du fortæller det, fornemmer jeg at du må langsomt til værks, så her kommer mit svar og hjælp på dit spørgsmål:

Hvis jeg nu fortæller dig, at det allermest vigtigt er, at være parat til at kysse og senere at have sex. Jeg synes det ville være en god ide´ at du og din kæreste opbygger tillid til hinanden, så I kan tale om det I gerne vil prøve sammen. Når I taler sammen om det I har lyst til, så afstemmer I også hinandens grænser (som er vigtige at mærke og følge). Hvis du f.eks fortæller din kæreste, at du har meget lyst til at kysse, men at du ikke rigtigt tør, så ved din kæreste hvordan du har det. Måske vil han også gerne kysse dig og tør måske heller ikke. Det er vigtigt at I begge har lyst til at udforske det at kysse (og det er vigtigt at det ikke er andre som styrer om du tør/vil eller ej). Jeg vil som før sagt, råde dig til, at du går langsomt til værks, når du udforsker din seksualitet. Husk på at du har hele livet til at opleve det! Du skal nok nå både at kysse og have sex.

Hvis du synes det er svært at tale med din kæreste om det, så kunne du måske foreslå ham at lege en leg hvor I spørger hinanden om noget der har med kærsteri, kys og sex at gøre, for at lære hinanden at kende og finde ud af hvad I hver især tænker.

F.eks kunne dit spørgsmål lyde: "Hvordan vil du have det med at kysse mig?", "Hvordan skal vi beskytte os hvis vi skal have sex?" ect.

Er det også svært, så kan du jo vise ham dit spørgsmål og lade ham læse mit svar til dig;-) og tage en snak med ham ud fra det!

Jeg håber at dette er en hjælp til dig og din kæreste. Du er altid velkommen til at skrive igen.

De bedste hilsner Mette.