Hvordan

brevkassespørgsmål

Hvordan

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej! Jeg er 19 år og er jomfru. Hver gang jeg kommer i nærheden at at have sex med en fyr, eller noget i den retning. Går jeg i panik og kan selv ikke finde ud af hvad jeg skal gøre, så jeg siger fra. Det irriterer mig helt vild, for det er ikke fordi jeg ikke er klar til det eller ikk har lyst! Jeg tror tit fyre tænker at jeg er umoden. De forstår i hvert fald ikke at jeg har det sådan. Så mit spørgsmål er hvordan kan jeg undgå at gå i panik? kh

Svar:

Hej

Rigtigt godt at du skriver!

Det er helt normalt at man bliver spændt eller nervøs den første gang, og jeg ved at det er noget som rigtig mange mennesker også oplever.

Først vil jeg lige skrive at alle mennesker har også forskellige former for lyst til sex. Og alle gør det på forskellige måder.  Nogle går i byen og slæber en fremmed med hjem i seng den første nat, andre søger mere faste og sikrer måder at skabe forhold på igennem tillid og tryghed. Det er helt normalt at vi er forskellige, og gør ting på forskellige måder.

Det har intet at gøre med om du er moden eller ej, for sex indebærer en del følelser og da det er et ukendt område for dig, kan det godt være lidt svært at komme igang. Det er helt naturligt.

Jeg synes du skal overveje hvilken form for forhold du ville have det bedst med. Er det sex med en du møder i byen en aften og har sex med den aften eller med en kæreste du kender rigtig godt og er tryg ved. Hvis du føler det er det sidste, så synes jeg du skal fokuserer på at finde en sød fyr og lærer ham at kende først og så kommer sex bagefter. Få snakket med ham om dine tanker og følelser og så kan I sammen tage det stille og roligt, så det bliver en god oplevelse for dig.

Hvis du har en veninde som har prøvet sex, kunne du tage en snak med hende om hvordan man gør det, og om hun har nogle gode råd til dig, som kunne gøre dig mere sikker.

Det sidste er at der står et par rigtige gode ting om den første gang i denne artikel og i denne artikel. Ved at læse dem, kan du måske opbygge lidt viden omkring sex og om den første gang, hvilket måske kan hjælpe på din sikkerhed.

Jeg håber du kan bruge noget af det jeg skrev, og så håber jeg at I finder ud af det sammen. Rigtig god fornøjelse!

Mvh

Casper

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål