Hvem er jeg?

brevkassespørgsmål

Hvem er jeg?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hejsa... Siden februar har jeg været i tvivl om jeg var homo... Jeg har læst i nogen af de andres ''homo'' inlæg og i svarer dem at det er ganske nomalt at undersøge både modsatte og sit ejet køn, men jag har virkelig lyst til fx. at prøve at sutte den af på en, eller få noget i røven... Men jeg er også fan af serien ''Desperate Housewives'' og det siger mange er en bøsse serie, men 2 af mine rigtig gode venner elsker også serien, på den anden side snakkede vi om 2 karaktere i serien som hedder bob og lee, som er homo'er, og mine venner sagde de ikke brød sig om homo'er... Hvad skal jeg gøre? Mange gode efterårs hilsner F

Svar:

Hej F

Du skriver du er lidt i tvivl om hvad du skal gøre. Sådan som jeg forstår dig, ud fra det du har skrevet, så er du i tvivl om hvad du skal, når nu dine venner ikke kan lide homo'er og du faktisk selv er lidt i tvivl om du selv er homoseksuel.

Jeg kan desværre ikke sige om du er homoseksuel eller ej. Som du selv rigtig har læst i de andre brevkasser, så er det helt normalt at være lidt i tvivl om sin seksualitet i puberteten. Derfor kan man, som du, måske godt have lyst til at prøve at være sammen med én af samme køn som sig selv.

Du skriver at dine to rigtig gode venner ikke rigtig bryder sig om homo'er. Jeg kan godt forstille mig at du kan være lidt bange for hvad de mon vil sige om dig, hvis nu de finder af at du er bøsse. Måske vil de ikke kunne forstå dig, eller også synes de ikke det gør noget, fordi du er deres gode ven. Det er nogen gange nemmere at nedgøre nogen på tv, som de gjorde med dem fra Desperate Housewives, end dem man rent faktisk kender og er venner med. Så det er ikke sikkert at de ville sige noget til det, hvis de fandt ud af at du var bøsse.

Men når nu de giver udtryk for at de ikke bryder sig så meget om bøsser, så er det nok ikke dem du sådan skal prøve dig frem med. Hvis du gerne vil finde ud af om du er til drenge eller ej, så bliver du nok nød til finde ud af om der er andre drenge du kender, som også har lyst til at prøve at være sammen med en af samme køn.

Jeg kan desværre ikke komme med en færdig løsning på hvad du kan gøre. Men jeg tænker du bliver nød til at mærke efter og tænke over om der er nogen du tror du kan sige det til. Det er ikke sikkert du lige kan finde nogen der har lyst til det samme som dig. Men det kan du kun finde ud af, ved at spørge dig frem og snakke med nogen om det.

De bedste hilsner Sine