Hvad sker der?!

brevkassespørgsmål

Hvad sker der?!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Kan man godt "komme" uden at man har spor lyst til det? Og hvis man slet ikke kan lide den der får en til det? Hvorfor begynder man at stønne og alt muligt? Jeg hader det......... Ville have min krop og jeg skal reagere sådan - hvorfor gør den det!!!

Svar:

Hej pige 14 år

Jeg vil starte med at sige at det er dejligt at du skriver herind.

Når jeg læser dit spørgsmål tænker jeg at nogen har gjort noget mod dig som du ikke selv helt har lyst til. Jeg vil gerne starte med at understrege at ingen har ret til at bestemme hvornår du skal have sex, andre en dig selv, og hvis nogen prøver at gøre det er det på ingen måder i orden.

For de fleste vil det nok være sådan at det at stønne og at "komme" hænger sammen med at føle sig tryg og er glad for den man er sammen med, samtidig med at det også føles fysisk rart. På den måde afhænger det altså både af hvad man føler med hjertet og hvad man mærker med  kroppen.

Men det behøver ikke være sådan for dig. Selvom du måske slet ikke har lyst eller føler dig tryg ved den du er sammen med, kan sex godt føles fysisk rart, og jeg kan forestille mig det er det du oplever, og at det er derfor din krop reagerer som den gør. Det betyder ikke at der er noget galt med dig eller med din krop.

Jeg synes sex skal både føles og mærkes rart. Hvis du ikke selv har lyst er det vigtigt du lytter til de følelser indeni der fortæller dig at noget er galt...også selvom det måske mærkes fysisk rart.
Derfor synes jeg det er vigtigt at du venter med sex til du føler dig parat og har lyst, ellers kan det istedet virke som et overgreb og give små ar på sjælen senere hen.

Mange Hilsner

Sascha