Homoseksuel: tjene penge på sex?

brevkassespørgsmål

Homoseksuel: tjene penge på sex?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

Hejsa. Jeg har siden jeg var 12 år vidst, jeg var homoseksuel. Jeg er glad for, at jeg allerede er afklaret med det og har accepteret det og så videre. Min omgangskreds ved godt, jeg er homoseksuel, men jeg har ikke sagt det til dem - så det er vel mere eller mindre indlysende. Jeg bliver 15 om to måneder og jeg kunne godt - lige som så mange andre - tænke mig at have sex eller måske bare nogle jeg kan tale med - som også er homoseksuelle. Datingsider er lidt for seriøst for mig og man skal sikkert være enten 15 eller 18 for at oprette sig.

Men! Jeg fandt så en eller anden chat på en side for homoseksuelle. Her var der seriøst nogle, der ville BETALE mig for at have sex med dem. De var allesammen gamle mænd, der kontaktede mig (omkring 40 år).

Det synes jeg er decideret klamt og totalt ulækkert, men de vil jo betale mig. Jeg er 14 og får ikke særlig mange penge af mine forældre... og jeg kan altid bruge flere penge ;p. Og vi snakker altså ikke bare småpenge (måske for en voksen, men ikke for en som mig på 14). Jeg fik et tilbud om at have sex med en på 38. Han ville betale mig 1000 kroner. Det er vildt mange penge!!! Så fortalte jeg ham, at jeg var 14 år. Så ville han betale mig 2000 kroner!!!!! Det er altså virkelig mange penge, så jeg tror jeg gør det. Jeg har aldrig haft sex før og har ikke engang kysset med en før. Og hvis han vel kan lide det vil han sikkert betale mig 2000 kroner igen og igen. Jeg er ret moden af min alder. Jeg gik i puberteten da jeg var 12.

Men jeg er lidt i tvivl. Han - og mange af de andre, der skrev til mig - var 24 år eller mere ÆLDRE end mig. De var altså næsten 40 år!! Det frastøder mig. Men samtidig er det en god måde at få erfaring + en masse penge. Jeg har ikke svaret nogle af dem endnu.

Mit egentlige spørgsmål er: Er der noget, jeg bør være opmærksom på, hvis jeg møder en? Hvad siger loven? Er det forkert af mig? Er jeg en luder/prostitueret, hvis jeg gør det? Kan jeg blive syg (seksuelle sygdomme) af det? Fx er det farligt at kysse med en fremmede eller noget? Bør jeg fortælle mine forældre det, hvis jeg gør det? Hvordan bliver jeg testet for sygdomme efter jeg har gjort det med en?

Undskyld for et lidt rodet brev.

Hilsen, mig.

Svar:

Hej med dig!

Hvor er det skønt at høre, at du er så afklaret om hvem du er og at du har accepteret din seksualitet. Det er meget nemmere at nyde livet, hvis man ved hvem man er, hvad man står for og kan acceptere de ting. Det er noget der for mange tager tid, for nogle hele livet, men det lyder til på dit brev, at du allerede er nået der til og det er dejligt!
Når man er nået der til hvor man selv har accepteret det, så er det jo endnu mere skønt når vennerne og omgangskredsen også respekterer og accepterer én som man er.

Jeg kan godt forstå, at du også har lyst til at kende folk, der ligesom dig, er homoseksuelle. Selvom vi mennesker er gode til at blive venner med alle slags mennesker, så nyder vi også dem som ligner os selv, herunder dem som vi kan relatere til i forhold til vores seksualitet. Det kan være rart at have nogle at tale med, som kan sætte sig ind i de tanker og følelser man har. Selvom du sikkert godt kan snakke sammen med de kammerater du har i forvejen, så vil det jo sikkert være noget andet. Især når man er forholdsvis "ny", så kan det være godt at lære nogle at kende. Sådan tror jeg de fleste mennesker har det.

Der findes mange gode steder, hvor man kan snakke med andre mennesker. Jeg tænker på, om du har hørt om LGBT-ungdom før? LGBT-ungdom er en forening for unge under 25 år. LGBT står for det engelske Lesbian, Gays, Bisexuals and Transgenders, altså lesbiske, bøsser, biseksuelle og transpersoner. De arbejder for at nedbryde fordomme og kæmper for LGBT-personers rettigheder. De har en bred vifte af tilbud, som er lavet for at hjælpe i hverdagen. Blandt andet chats, brevkasse og mere sociale events, som cafe-besøg. Måske er det noget for dig og en god måde at møde andre unge, der har det ligesom dig? Du kan finde deres hjemmeside her.

I forhold til dine konkrete spørgsmål, så har jeg gjort mig nogle tanker, som jeg vil dele med dig herunder:

Jeg tænker det er helt naturligt, at man på en og samme tid kan blive frastødt ved tanken om sex med gamle mænd og så samtidig føle sig fristet af så mange penge. Når man er i din alder er 1000-2000 kroner rigtig mange penge, og tit har man ikke så mange penge i forvejen og måske er der meget man kunne tænke sig. Men det er vigtigt, at man overvejer hvor ens grænse går. Hvad vil man være villig til at gøre for penge og stadig have det godt med sig selv og i sin egen krop. Du skriver, at du både ville få erfaring og penge ud af det og det er selvfølgelig rigtig nok, men jeg hører dig også samtidig sige, at du er frastødt ved tanken om sex med mænd, der er så meget ældre end dig selv.  Den følelse tror jeg du bliver nødt til at tage seriøst. Hvis man ikke kan lide det eller tænder på det, er det svært at gøre det til en god oplevelse og så er det spørgsmålet om det er en erfaring du overhovedet kunne tænke dig i sidste ende?
I forhold til pengene, så er der mange måder at tjene penge på, som ikke involverer sex med gamle mænd. Du kunne for eksempel få dig et fritidsjob som avisbud eller sidde ved kassen i Netto. På den måde møder du også andre mennesker og får nye venner. Måske er en af dem homoseksuelle og så kunne du på den måde finde en at snakke om det med.

I forhold til hvad loven siger, så er det faktisk ulovligt for de voksne mænd at have sex med dig. Loven siger nemlig, at man ikke må købe seksuelle ydelser af unge under 18 år. For det andet må man ikke have sex med unge under 15 uanset om det er købesex eller ej. Så det korte svar er: ja, det er faktisk ulovligt. Jeg vil derfor stærkt fraråde dig at gøre det, da jeg for det første tror det kunne blive en ubehagelig oplevelse for dig og for det andet fordi det er ulovligt.

Noget andet er, at man på sådan nogle sider, som den du beskriver, ikke ved præcist hvem man taler med. Du skal derfor også tænke over om du putter dig selv i fare. Som sagt vil jeg fraråde dig at gøre det og det skyldes blandt andet netop, at det kan blive farligt og ubehageligt. Det er vigtigt, at du beskytter dig selv både mentalt og fysisk.

I forhold til dine tanker omkring sygdomme og om det er farligt, så er det rigtig godt at du er opmærksom på den slags. Det er vigtigt, at man er fornuftig og beskytter sig selv og sin krop når man har sex med andre. Den bedste beskyttelse er kondomer. De beskytter op imod 98% hvis man bruger dem rigtigt. Du kan læse mere om kondomer på denne side. Hvis du bliver i tvivl om du kan være smittet, så er det bedst at blive testet så hurtigt som muligt. Det gøres let ved et besøg hos din læge. Ofte gøres det gennem en urinprøve og gør derfor overhovedet ikke ondt.

Hvis du får brug for at snakke med en voksen, som ikke skal være en du kender, så har cyberhus en god 1-1chat, hvor man kan snakke anonymt med en voksen rådgiver om de ting, der fylder meget hos en. Det skal du være meget velkommen til! Du finder chatten her.

Jeg håber du kan bruge mit svar!

De bedste hilsner Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål