homo- eller transseksuel?

brevkassespørgsmål

homo- eller transseksuel?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 12 år 2 uger siden

jeg er en pige på 12 år jeg er vildt forelsket i piger men ikke for drenge jeg har aldrig været intereserret i drenge jeg har altid været mest drenget jeg har klippet mit hår af og går i drengetøj og har en drenge stemme og så lever jeg i et rent helved det føles om jeg er en dreng i den forkerte krop hver gang jeg er i bad og kikker ned af mig selv begynder jeg af græde fordi jeg føler at det er den forkerte krop jeg er kommet i. Så her er min spørgsmål er jeg homo- eller transseksuel?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret over hvad du mon er.
Du er i en periode i dit liv, hvor du udvikler du fysisk, psykisk og seksualt, så der sker en masse i dit liv og det er ganske almindeligt, at man kan være i tvivl omkring sig selv og hvem man er.

Jeg vil råde dig til, at kontakte www.lgbt.dk, det er foreningen for Bøsser, lesbiske, biseksuelle og transseksuelle eller Sexologisk Klinik på Rigshospitalet.
Det er de steder jeg kender til, som har specielt kendskab til transseksualitet, og jeg tænker, at de vil være bedre til, at hjælpe dig til at finde hoved og hale i det hele, end jeg ville være.

Sexologisk Klinik kan du kontakte via mail: sexologi@regionh.dk eller på telefon 38 64 71 71 som er åben torsdage 10-11.
LGBT's rådgivningsoplysninger kan du finde på deres hjemmeside - www.lgbt.dk.

Jeg håber, at det kan give dig et skridt på vejen til et svar på hvad du er, selvom du ikke fik svaret på dit spørgsmål i denne omgang.

Venlig hilsen Lisa.