Hjælp! hurtigt 2

brevkassespørgsmål

Hjælp! hurtigt 2

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Jeg ved godt jeg lige har skrevet ind til jer men nu da jeg lige har fået svaret er der et spørgsmål til det også. Jeg tør ikke sige det til min mor at jeg gerne vil til underlivsundersøgelse fordi det svir og klør og at jeg har mere udflåd end normalt. kan jeg som 15 årig godt selv gøre det uden min mor behøver vide noget om det?

Svar:

Hej igen :)

Jamen du må skam stille alle de spørgsmål du har lyst til :)

Du kan godt gå til læge uden at din mor skal være indblandet, men din læge har ikke tavshedspligt overfor din mor, fordi du ikke er myndig endnu. Dette betyder ikke nødvendigvis at han siger det videre, men det kan du jo slev snakke med din læge om.

Jeg synes nu at du burde snakke med din mor. Hun har måske selv prøvet det, og kan give dig gode råd. Det er altid godt at kunne snakke åbent om sådanne ting, med sine forældre. Der er jo ikke noget flovt i at snakke om det, da det er noget de fleste kvinder prøver på et eller andet tidspunkt. Du sagde jo også i det andet spørgsmål, at du ikke havde haft sex, så du har jo ikke noget at skjule for hende.

Mit råd er at tale med din mor, men det er selvfølgelig helt op til dig selv. Jeg håber du får løst dit problem.

Mange sommer hilsner

Mikkel :D