Hjælp.

brevkassespørgsmål

Hjælp.

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej. Jeg er pige på 19 år. Min kæreste gik fra mig for ca 2 mdr siden. Vi har en datter sammen, der er 8 mdr. vi havde været sammen i 1 år og 9 mdr. Vi havde haft en forhold med mange problemer, bla med han skrev meget med andre piger, og jeg var meget jaloux. nå men, da vi vi gik fra hinanden, gik der ikke mere en 12 timer før han var i biffen med en anden. Og han blev ved med at sige vi ville finde sammen igen, men han bare lige havde brug for at få sit liv til at falde på plads. Men 3 uger efter vores brud, fortæller han at han er blevet forelsket i den her pige. Indtil da sagde han at han stadig elskede mig og havde følser for mig. Men nu føler han intet for mig. Han snakker ikke med hende den anden pige mere fordi jeg ødelade det. han siger nu og har sagt den sidste uge at tiden skal vise om vi finde sammen igen, og han siger vi nok skal finde sammen, men alligevel er han lidt kold og ligeglad med mig, og afviser mig på en måde. og vi har stadig et sexliv sammen fordi han vil, jeg prøver at stoppe der hver gang men han blir ved, og vi ses rigtig tit. Jeg elsker ham rigtig højt og vil rigtig gerne finde sammen med ham igen. Mit spørgsmål er nu hvor vil han hen med det han siger, og ang den anden pige. Har han stadig følserne selvom han siger han ikke har? eller skal bare droppe ham? vi har trosalt et barn sammen, så vi skal snakke sammen ang hende, men droppe ham i den forstand jeg vil komme videre, og finde en anden? Hilsen den triste mor.

Svar:

Hej triste mor,

Tak for dit spørgsmål. Det er meget forståeligt at du er frustreret og ked af at du ikke kan finde ud af hvad din ekskæreste vil.

Ud fra de ting du skriver, lyder din ekskæreste ligeså forvirret, som du er frustreret. Han ved tilsyneladende ikke hvad han vil. Men han ved til gengæld, at du står og venter på ham uanset hvad han gør. Og derfor er det let for ham at behandle dig unfair. Det er slet ikke i orden at holde dig hen på den måde, og set i mine øjne, så udnytter han lidt, at du er forelsket i ham, fordi han ved at han altid kan komme tilbage hvis han vil.
Jeg tror du fortjener meget mere end det - og derfor synes jeg ikke du skal blive ved med at lade ham komme og gå som han vil. Den ene dag sammen med dig, den anden dag sammen med en anden pige. Det er der ingen der har fortjent.

Du spørger om han stadig har følelser for hende den anden - det er meget svært at svare på. Men der er ingen tvivl om at han stadig føler noget for dig, eftersom han bliver ved med at komme tilbage, og eftersom at I har en datter sammen. Men han skal stadig behandle dig med respekt.

Og jeres datter, som trods alt er det allervigtigste i det her, fortjener en mor der er glad. Så jeg håber du kan se på hende, og tænke at du skal gøre det der er bedst for hende - nemlig en glad mor. Om det er sammen med din ekskæreste eller ej, er svært at sige. Men jeg synes du skal bede ham tage en beslutning, og ikke lade ham komme og gå som det passer ham. Hvis han virkelig vil dig, så vælger han også dig.

Jeg håber at du kan bruge dette svar til noget, og at det måske giver dig en lille smule mere styrke - som der skal til for at sige fra.

De bedste hilsener,
Stine