gravid af finger?

brevkassespørgsmål

gravid af finger?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 12 år 3 uger siden

Hej. for 2 uger siden ville min kæreste begyndte min kæreste og jeg at starte lidt op med sex. Vi kælede først rigtig meget, og der kom selvfølgelig pre sæd ud. Derefter tog vi kondom på, og han trængte ind i mig, og var der i kun 20 sek. Det var det første skridt. Senere er vi kommet til at tænke på, om man kan blive gravid af det, hvis der er kommet sæd på kondomet, eller hvis han havde sæd på fingeren, da han også gav mig finger? Jeg har virkelig brug for svar, da min mens nu er udeblevet i 3 dage, og jeg har mange symptoner på graviditet. Jeg er bare nervøs for at skulle tage en test.

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du er nervøs, nu når du har de symptomer, for det er en rigtig stor ting, at være gravid. Så jeg håber jeg kan komme med nogle svar, som kan hjælpe dig.

Jeg vil starte med, at sige der er en meget lille chance for at blive gravid af præsæd, men der er en chance, fordi der også gemmer sig lidt sædceller i det. Så du har ret i du kan være blevet gravid, hvis der har været lidt af den præsæd på fingeren, eller på ydersiden af kondomet.

Jeg kan godt forstå du er nervøs for at tage en test, men jeg tror det ville hjælpe dig meget. For den kan fortælle dig sandheden, så du kan begynde at overveje hvad du nu skal gøre.

Hvis det viser sig du er gravid, syntes jeg du skal tage til lægen. Jeg kan også godt forstå, hvis du også er nervøs for det, men de kan forklare og hjælpe dig med de muligheder der er for dig, hvis du vælger, at føde barnet eller ej. Du skal også huske du er 18 år gammel, så hvis det er fordi du er nervøs over hvad dine forældre vil sige til det, så behøver de aldrig, at få det at vide.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw