Gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej. Jeg er bange for at jeg måske er gravid. Var sammen med min kæreste dagen efter min mens var stoppet og kondomet sprang. Kan der være sket noget? Og hvor længe efter menstruation er der ægløsning igen? :) Svar hurtigst muligt :)

Svar:

Hej med dig!

Det er super godt at du skriver herind, når der er noget du er i tvivl om.
Jeg vil starte med at rose dig og din kæreste for at tjekke om kondomet er spruget. Det er altid en god ide at gøre.

Du skal tænke på hvilken dag din sidste menstruation startede, og så skal du tælle 14 dage frem. Den dato du kommer frem til, er ca. den dag du har ægløsning og det er altså dagene omkring denne dato, at du har størst mulighed for at blive gravid.

Men det er forskelligt fra pige til pige, og jeg synes helt sikkert at du skal tage en graviditetstest, så du ikke skal gå og bekrymre dig. Så det er med at få det overstået :)
(Du kan købe en graviditetstest i supermarkeder og på apoteker)

Husk at du altid er velkommen til at skrive herind igen, hvis du får lyst!

Mange hilsner fra Louise