Gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Jeg dyrkede sex med min kæreste den. 3 november, og jeg fik min menstruation om morgenen den. 4 Nu er der så gået over en måned siden den. 4 og jeg er blevet mega nervøs for, om jeg kan være gravid. Vi brugte kondom. Hvor lang tid skal der gå og sådan?

Svar:

Hej med dig.

Rent principielt skulle du ikke kunne være blevet gravid. For det første fortæller du mig at I brugte kondom. For det andet fortæller du, at du fik din menstruation dagen efter I havde sex.

Det er kun midt i din periode (altså ca. 14 dage + og - nogle dage efter 1. mensturationsdag) der mulighed/risiko for at du kan blive gravid. Det er lidt forskelligt hvor stabil eller ustabil ens menstruationscyklus er. Hvis du stadig ikke har fået din menstruation og stadig er i tvivl, så kan enten du købe en graviditetstest på apoteket/i dagligvarebutik eller tage til din egen læge og få lavet en test.

Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen Mette.