Forvirret

brevkassespørgsmål

Forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 1 måned siden

Hej :)

Jeg har nogle tanker jeg godt kunne tænke mig at få ud. Jeg er meget forvirret omkring det så nu vil jeg bare prøve at skrive nogle ting der lige falder mig ind. Jeg har længe tænkt meget over det med seksualitet og lyst osv. men jeg synes bare det har vokset sig til et KÆMPE emne inde i mig. Jeg prøvede for noget tid siden at søge lidt informationer osv. på google omkring seksualitet og sådan noget. Efter det er jeg begyndt at tænke sådan mange forskellige tanker, bla. med om jeg er lesbisk eller om jeg er biseksuel osv. Jeg var ret skræmt over det i starten for jeg vil jo helst gerne bare være som alle andre og sådan. Jeg vænnede mig lidt til tanken om at jeg måske kunne være lesbisk eller biseksuel uden at jeg var sikker. En dag fandt jeg så nogle på youtube der var transkønnet og derefter startede mine tanker på om jeg mon er det også. Jeg begyndte at lede efter alle mulige tegn for hvorfor jeg skulle være trans fra min barndom og alt muligt og jeg synes bare jeg var så drenget i min barndom(skal lige siges at jeg har en storebror jeg så meget op til). Idag er jeg meget piget og har mange pige interesser, men har bare følt mig anderledes på nogle punkter. Jeg har jo ikke lyst til at skifte køn og alt det der, men tanken er der bare hele tiden. Jeg vil bare gerne kunne være den som jeg er nu. Jeg er bare bange for at jeg aldrig kan finde ro!

Alle mine venner/veninder tror bare jeg at jeg er til drenge, men føler virkelig bare ikke særlig meget ved tanken om sex osv. lige for tiden. Jeg er utrolig ked af det fordi jeg ikke kan finde ro omkring emnet. Det gør mig ked af det når alle mine venner/veninder snakker om sex osv. fordi jeg er bange for at jeg aldrig vil kunne finde ud af hvem jeg er/hvad jeg har lyst til.

Jeg har ikke været i skole hele ugen fordi jeg har været helt nede i et hul pga. tankerne. Jeg har også angst/OCD så mine forældre tror at det er det der er galt. Det kan selvfølgelig også godt være at det er en del af det, men føler bare ikke at jeg kan sige nogle af de tanker som jeg har beskrevet her. Jeg skal gå til psykolog her på torsdag, men har virkelig bare ikke lyst til at sige de her tanker til hende, nemlig fordi jeg ikke selv kan finde rundt i dem og fordi jeg ikke tror jeg kan få dem sagt. Jeg ved ikke om det måske kan være angstens skyld at jeg kører så meget rundt i det?

Det skræmmer mig meget og fylder så meget, jeg tror også at jeg kommer til at presse mig selv for meget med at finde ud af det og sådan noget, men jeg synes bare det er så træls hvis jeg skal være så anderledes.

Da jeg var lidt yngre tænkte jeg ikke på det fordi jeg blev forelsket i drenge, men synes aldrig rigtigt at jeg har haft lysten til at have sex med dem(selvom jeg på en måde gerne vil prøve). Jeg har måske også været forelsket i en pige før, men jeg har ikke gjordt noget ved det på nogen måde.

Jeg havde bare lige brug for at høre en andens tanker om det :)

Knus den forvirrede :)

Svar:

Hej med dig

Det lyder som om, spørgsmålet om seksualitet fylder meget for dig, og det er meget forståeligt at du er både forvirret og frustreret. Det er heller ikke underligt, at du har følt dig nede i et "hul", når det gør dig så frustreret og du ikke synes du kan finde ud af dig selv. Du er slet ikke den eneste, som bliver forvirret over emnet. Der sidder rigtig mange i den samme situation rundt omkring, som kan genkende til dine refleksioner og overvejelser.

Op igennem puberteten oplever mange, ligesom dig, at de kan blive forvirrede over deres seksualitet. Pludselig kan der dukke tanker op, som man ikke har haft før. Det er derfor heller ikke unormalt at du tænker over din selsualitet. Du nævner tre ting, som du har overvejet, og jeg vil forklare lidt om dem. At være transkønnet betyder, at man ønsker at være et andet køn. De føler, at de er født i den forkerte krop og kan misunde eller se op til det andet køn for den krop de har. Når man er biseksuel, betyder det at man føler sig tiltrukket af både piger og drenge. Ikke nødvendigvis på samme tid, men generelt føler man en tiltrækning til begge køn enten seksuelt eller ved forelskelse. Endeligt er lesbiske nogle, som kun bliver tiltrukket af samme køn og kun har lyst til at have et intimt forhold til andre piger og herved slet ikke tiltrækkes af drenge. For at finde ud af om, du er det ene eller det andet, kan du prøve at lægge mærke til om du har det godt med at være i en pigekrop og lægge mærke til, hvem du bliver tiltrukket af følelsesmæssigt og seksuelt.

Puberteten er en tid, hvor man bruger tid på at finde ud af sig selv, og derfor kan der være mange tanker som fylder i hovedet. Den ene dag synes man måske noget bestemt og den næste dag synes man noget andet. Det er en naturlig del af det at modnes som menneske. Du vil sikkert opleve, at der vil være flere ting, som du pludselig kan blive i tvivl om. Og især med hensyn til seksualitet. Du skriver, at du ikke har lyst til sex med fyre, men betyder heller ikke automatisk at du så er lesbisk. Det er meget forskelligt, hvornår man får lyst til sex i det hele taget, og for nogle tager det lidt længere tid end andre. Det er der ikke noget galt med. Det vil være forskelligt alt efter, hvem man er.

Selvom det fylder meget for dig lige nu og frustrerer dig meget, vil jeg opfordre dig til at se tiden an. Man kan desværre ikke rigtig fremtvinge et endeligt svar på et bestemt tidspinkt. Du vil sandsynligvis opleve, at du vil finde ud af det hele hen ad vejen. Jeg vil give dig nogle råd, som måske kan hjælpe dig med at få tankerne ud af kroppen, så de ikke fylder så meget i din hverdag. Du kan evt skrive dine tanker ned i en bog, hver gang de dukker op. Det kan være en måde at lægge det fra sig. Du kan også skrive det ned på din mobil, som du sikkert altid har med dig. Generelt kan det være overvældende at gå med tankerne selv, så det kan også være en god hjælp at snakke med en veninde eller dine forældre om dine tanker, hvis du har mod på det. Jeg synes, du skal mærke efter, hvad der føles bedst for dig.

Jeg vil ønske dig alt det bedste i din process med at finde dig selv.

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål