forhuds problemer

brevkassespørgsmål

forhuds problemer

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej Cyberhus Jeg er en dreng på 13 år (er lige fyldt det i juni måned), men jeg har nogle problemer med min forhud. Den kan ikke trækkes tilbage og når jeg prøver gør det ondt. kan det muligvis være en forhudsfornævring? hva' gør jeg??? har læst inde på nettet at man kan få noget creme eller få et lille "snit" gør det egentlig ondt at få sådan et snit Venlig hilsen: en meget forvirret dreng

Svar:

Hej dreng på 13

Det lyder ikke til at være rart for dig, så lad mig give dig et svar på dit spørgsmål.

Det helt normalt for drenge i puberteten, altså på din alder, at forhuden er stram og at det kan gå ondt hvis man prøver at trække den langt tilbage. Det er noget som gerne skulle åbne op i løbet af teenageårene.

Men for nogle drenge bliver forhuden ved med at være stram. Og så kunne det godt være en forhudsforsnævring.

Hvis du ikke synes det ikke løsner sig op, eller du synes det går ondt når du for eksempel får stiv pik, så synes jeg du skal få lægen til at kigge på det.

Og du har helt ret, lægen kan lave et lille snit. Snittet gør ikke ondt, for du vil få bedøvelse og så lægger du ikke mærke til det. Men du vil nok være en smule øm et par dage efter snittet.

Når lægen har ordnet det, og du har hvilet dig, vil du nu kunne trække forhuden tilbage.

Held og lykke med det hele.

Mvh

Casper

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål