Forhud

brevkassespørgsmål

Forhud

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej jeg har et problem. jeg kan ikke trække forhuden helt tilbage når den er stiv, men jeg kan hellere ikke når den er slap. tror du jeg skal opereres??? hilsen dreng med et problem

Svar:

Hej

Jeg synes det er rigtigt godt at du skriver til Cyberhus og spørger, for jeg tror jeg ved hvilket problem du lige sidder med.

Først skal du vide at der er rigtig mange drenge på din alder, som oplever eller har oplevet det samme, som du oplever nu. Det er nemlig helt normalt.

Jeg kan læse at du er 14 år, og så er der stor chance for at din penis ikke er vokset helt færdig endnu og at din forhud ikke har løsnet sig så meget endnu.. det sker lidt senere. Det vil sige at din krop skal have lidt tid til at vokse sig færdig. Det er noget som begynder i drenges pubertet og er færdig igen i slutningen af puberteten, så omkring fra 14 år til 17-18 år.

Hvis den stadig ikke kan trækkes tilbage når du kommer til slutningen af puberteten, eller hvis du synes det gør ondt når du får stiv pik, så ville det være en god idé med et besøg hos lægen. Et besøg hos lægen betyder ikke en operation, men er noget lægen prøver at ordne med en creme.

Jeg håber at du kunne bruge mit svar, så du ikke behøver at tænke på din forhud, og så du samtidig kan holde din pik ren.

Mvh

Casper