første gang!

brevkassespørgsmål

første gang!

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

hejsa, jeg har fornylig været tæt på at have sex for første gang, men jeg stoppede det da jeg var bange for hvad han "syntes" om mig/min krop, om jeg ser forkert ud forneden, hvad han mest er til af behåring, om jeg gør noget forkert osv. så det ville være rigtig fedt hvis i har nogle gode råd til mine uroligheder? også mht. hvad man gør ved røde knopper efter barbering evt. hvordan man forhindre det?. håber i kan hjælpe! på forhånd tak!

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig godt, du skriver herind når du føler det sådan og håber jeg kan hjælpe dig. For det lyder ikke rart, at du skal have de uroligheder, heller ikke selvom det er helt normalt, piger og drenge har det som du har det.

For det første vil jeg mene, hvis en dreng har lyst til og gå i seng med dig, betyder det han har lyst til dig og det tror jeg ikke, den behåring du har ændrer på. Men du kan jo prøve, at spørge fyren, der skal tage din mødom, hvad han godt kan lide. Men jeg syntes nærmere du skal barbere dig, på den måde du selv føler dig bedst tilpas.

Den bedste måde, at undgå røde knopper, er med et helt nyt barberblad, som du kun bruger til dit skridt. Hvis du bruger det andre steder, kan du nemlig få skægpest, hvilket også viser sig som røde pletter. Det barberblad du skal bruge, skal du lægge i blød i noget varmt vand og samtidig vaske der du skal barbere dig, med noget varmt vand. På den måde, udvider jernet på bladet sig så den barbere bedre og din huds porer åbner sig, så du kan barbere uden de store problemer. Det er også vigtigt du bruger en form for barberskum/barbergelé, eller lignede, så der er en form for smørelse.

Hvis du gør alle disse ting, er der stor chance for, at du kan undgå de røde knopper. Men det er ikke sikkert, du helt kan undgå det, fordi de røde knopper opstår når huden bliver irriteret. Det gør den når man fjerner håret, da det beskytter området. Samtidigt så klør det, når håret vokser ud igen og  hvis du klør i området, vil knopperne også blive mere tydelige.

Du er også inde på, at du var bange for du gjorde noget forkert, så jeg kan forstå du også gerne vil have lidt fif, til hvordan man har godt sex. Men det er helt forskelligt fra person til person, hvad man godt kan lide. Så den bedste måde, at finde ud af det på er hvis du prøve dig frem og spørger personen du skal i seng med, hvad han godt kan lide.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw