Er min veninde lesbisk

brevkassespørgsmål

Er min veninde lesbisk

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus. Jeg har en veninde på 15 som jeg går til dans sammen med. Jeg har kun kendt hende i omkring 2 måneder. I weekenden inviterede jeg hende over for at sove hos mig og det var rigtig hyggeligt. Om morgen spurgte jeg hvad vi skulle lave i dag og hun sagde 'bare ligge her og slappe af' hvor hun så efter lagde sig i ske med mig, jeg blev lidt forbavset men grinede bare. - det skal lige siges at om aftenen lagde hun op til at kysse mig, altså, bare sådan et på munden hurtigt, men jeg afviste.. Er min veninde lesbisk? Håber at i vil svare. Mvh Emilie

Svar:

Hej Emilie.

Ja, det er jo et rigtigt godt spørgsmål, og jeg tror jeg ved hvem der har svaret, men indtil videre får du lige nogle af mine tanker omkring det.

Din veninde er 15 år, og er lige gået igang med at finde ud af hvem hun er, og hvilken slags sex hun kan lide og hvem hun gerne vil have som kæreste, men hun er ikke nødvendigvis færdig med at finde ud af det. Og dét er helt normalt, for det tager en del år for unge at finde ud af hvem de er, og ikke mindst hvem de er til.

Måske er din veninde lesbisk. Måske prøver hun det af, for at se om hun virkelig er lesbisk. Måske er hun biseksuel, altså både det fyre og piger. Måske er hun til fyre, men bare rigtig godt kan lide dig.... Der er mange muligheder! Men den eneste som har et helt sandt svar, er din veninde.

Den bedste mulighed du har for at finde ud af om din veninde er lesbisk, er ved at snakke med hende om det, altså hvis du vil have et svar. Men husk at ens seksualitet er en privat og personlig ting, så hvis du vil spørge hende om det, så gør det med respekt og venlighed. For hun er måske ikke engang selv sikker på hvad hun er til.

Jeg håber at du kan bruge mit svar til at få opklaret mysteriet.

Mvh

Casper