Er jeg klar til sex?

brevkassespørgsmål

Er jeg klar til sex?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus, først og fremmest vil jeg lige sige, at det er en total fed side, der er god til at hjælpe unge osv. Nå, nu til spørgsmålet. Jeg er 14 år gammel, og er så småt inde i puberteten, jeg har fået noget hår ved pikken, dog ikke sådan det er nødvendigt jeg skal barbere, men det skal jeg nok snart til, og min pik er 11-12 cm. Jeg kan stadig ikke få noget sperm ud når jeg onanere. Jeg vil gerne snart have sex med en pige, (Ja jeg ved godt jeg ikke er gammel nok, men fylder snart 15) og vil spørge om pigen kan mærke når vi har samleje, at jeg ikke kommer under samlejen, og om det er mindre behageligt, da min pik jo heller ikke er specielt stor. + Hvis hun nu vil i bukserne på mig og hun så mærker det ikke er den største, er det jo også lidt pinligt. Så er jeg klar til sex, og hvor lang tid går der til at min pik virkelig begynder at vokse, og hvornår jeg kan sperme?

Svar:

Hej med dig.

Tak for roserne til os i Cyberhus :)

Der sker så meget med din krop fra nu af og frem til du er først i 20erne. Du vokser, dine lemmer vokser, dit adomsæble vokser og din stemme går i overgang og bliver svær at styre - den bliver dybere, din brystkasse, muskler, kæbe, pik mm vokser. Det er en lang proces som din krop skal igennem.

Din psyke ændres også og som du selv skriver, ændres holdningen til at man gerne vil være sammen med en pige. Det er også en proces, som starter med at du finder sammen med en pige som du godt kan lide, og som godt kan lide dig. Det handler om at I har tillid og tryghed til hinanden. Det er kun dig der kan mærke om du er klar til at have sex, for der er så mange følelser og din krop at forholde dig til.

Jeg tror det er meget vigtigt at du har en glæde og accept af din pik, at den er helt som den skal være, præcis så stor eller lille som den skal være. En pige kan mærke når du er tændt, se og mærke din rejsning. Hun vil nok ikke kunne mærke om der komme sperm ud, for det vil (det kommer ud i kondomet og ligger som hvidt/klart væske). Om det er mere eller mindre behageligt at der kommer sperm ud, tror jeg ikke du skal fokusere så meget på, for det kommer når din krop er klar til det. Jeg tror mere at det er vigtigt at du forkuserer på om det er en pige du har lyst til at være sammen med, som du har lyst til at være sammen med, kan tale med om det I oplever når I har haft/har sex sammen.

Med hensyn til din behåring og om du vil barbere, er det helt op til dig om du vil barbere. Nogle mænd barberer sig forneden, andre lader hårene blive. Hårene er med til at afkøle testiklerne når det er varmt. Sæden kan ikke tåle at blive for varm!

Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers må du skrive ind igen.

Hilsen Mette.