Er jeg bare en skidt person?

brevkassespørgsmål

Er jeg bare en skidt person?

brevkassespørgsmål af
sort samvittighed
20 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Hej

Jeg ser porno flere gange om ugen og onanerer. Jeg føler ikke jeg er afhængig men jeg har aldrig hørt at piger ser porno ( og onanerer) så tit. Det er begyndt at påvirke mit eget syn på mig selv meget negativt. Jeg føler mig som et dårligere menneske end mine veninder og jeg tænker meget på, hvad andre måtte tænke om mig, dem som kender mig og mener jeg er sød og flink, hvis de vidste, at jeg ser porno så tit og onanerer? Ville de skuffes over mig? Få lyst til at skælde mig ud eller bare mene, at jeg er på en gal vej? Jeg føler ikke, at det er accepteret, selv om vi siger det er, at piger ser porno. Skal jeg bare acceptere at det gør jeg eller skal jeg prøve at skære ned. Hvad synes I?

Svar:

Hej med dig

Jeg synes slet ikke du har grund til at skamme dig over dig selv, da det er så forskelligt, hvor ofte og hvordan piger onanerer.

Du er derfor helt sikkert ikke eneste pige, som ser porno og onanerer flere gange om ugen. Selvom du ikke tænker, at dine venner er klar over at du onanerer, er det jo ikke nødvendigvis noget de har krav på at vide? Det kan fint være din egen hemmelighed, hvis det er det du har det bedst med? På den anden side, tænker jeg ikke, at du behøves at holde det hemmeligt -kun hvis det er det du har det bedst med.

Mange vil synes det er et meget privat emne, hvorfor ikke alle snakker ret meget om onani. Men du kan jo svare ærligt, hvis du føler dig i trygge omgivelser og snakken falder herpå? Det synes jeg du skal gøre, som du føler for, da jeg tvivler på at nogle vil se dig anderledes af den grund. At du måske onanerer mere end nogle andre, tænker jeg ikke har nogen betydning. Du skriver du gør det flere gange om ugen, men det lyder ikke til, at det forstyrrer din hverdag. Jeg kan garantere dig at der også er piger der gør det oftere.

Det kan være det hjælper dig, til at se det fra et andet perspektiv med det her eksempel: Hvordan ville du fx tænke om en af dine veninder hvis du vidste hun så porno og onanerede flere gange om ugen? Hun er vel stadig den samme gode veninde og samme person?

Så husk på, at det slet ikke ændrer noget ved dig som person, at du onanerer. Tværtimod kender du måske dig selv seksuelt meget bedre end mange andre. Det kan være du ved hvordan du bliver tændt og opnår bedst nydelse. Dette vil gavne dig i dine fremtidige forhold, hvor du så er klar over hvad du kan lide seksuelt. Det ser jeg kun som en fordel for dig og en fremtidig kæreste.

De bedste hilsner Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål