det gør ondt..):

brevkassespørgsmål

det gør ondt..):

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hej, jeg er en pige på 16 og har et "alvorligt" problem.. jeg vil gerne ha' sex med min kæreste. vi prøvede at gøre det, men det gør bare mega ondt! >.<' det går fint starten, men når han kommer ind er det som om at hullet ligesom stopper og han er ikk lang inde og det føles som om han rammer ind i et eller andet.. det gør mega ondt, men kan det have noget at gøre med at jeg har min mens? plz hjælp mig.. føler mig seriøst som en vandskabing. -_-' det ville være enormt dejligt at vide hva der er galt.. håber i kan hjælpe..

Svar:

Hej med dig

Allerførst vil jeg sige til dig, at jeg helt bestemt ikke tror der er noget galt med dig. Det er helt normalt at du har ondt i denne situation!

Der kan være flere grunde til, at du synes det gør mega ondt når din kæreste trænger ind i dig.

For det første kan det, som du selv nævner, godt have noget at gøre med at du har menstruation. Hvis det gør ondt i maven når man har menstruation, kan man rent faktisk ligge og spænde i underlivet. Så er det meget svært for penis at trænge ind i skeden.

For det andet, hvis det er allerførste gang I er sammen, kan det være, at jomfruhinden ikke er bristet endnu. Det vil gøre ondt og føles som om penis ikke rigtigt kan komme ind.

Hvis det ikke er tilfældet, at det er første gang, kan det være, at du presser/spænder i underlivet, så hans penis rammer din livmoderhals, som godt kan være meget øm under menstruationen.

Til sidst er det en god ide, at du prøver at slappe af og nyder det din kæreste gør. Sørg for at I har forspil - kig hinanden ind i øjnene, kys og rør hinanden - det er med til at give lyst, du bliver "våd" og er med til at det ikke gør ondt.

Skirv endelig igen hvis du har flere spørgsmål.

Forårshilsner fra Mette.