Baby

brevkassespørgsmål

Baby

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år

Hej. Jeg har et problem her med min kæreste Det er fordi vi vil gerne have en baby og jeg ved godt at vi måske er lidt unge men hvis vi vil have en baby så er det sådan det er, men så gik vi til lægen for at få os tjekket og det vidste sig så at hans sperm ikke er særlig god, det blev han jo meget ked af og da vi så kom hjem så gik han ind i seng og der lå han bare og jeg tænkte at jeg ville lade ham være lidt alene men så fik jeg det dårligt med at han lå derinde alene så jeg gik ud og lavede mad til ham og da jeg så var på vej ind kunne jeg høre at han snakkede i telelfon med en af hans venner og han græd og sagde at nu ville jeg nok slå op med ham eller at jeg ville få børn med en anden men sådan er det jo SLET IKKE for jeg elsker jo HAM som han ER og hvis han ikke kan "lave" en baby med mig så er det jo bare sådan og der er jo også andre måder at få børn på men da jeg så kom ind til ham lagde han på også kyssede jeg ham 1000 gange over alt os lagde mig op på ham og krammede ham, for han var ikke sulten men så begyndte han på at sige at det nok var bedst Hvis jeg fandt en som kunne få en baby med mig fordi han er meget skuffet over sig selv, men jeg fortalte ham jo hvor meget jeg elskede ham og holdte ham tæt ind til mig og kyssede ham igen, også spiste vi lidt mad og puttede os sammen hele aftenen og snakkede og så film bare for at få ham til at forstå at jeg ikke ville forlade ham, men lægen ringede så og sagde at det ikke var helt umuligt at få en baby sammen fordi så dårlig var en sæd Heller ikke igen, men han er vildt ked af det, så hvordan kan jeg gøre ham glad igen?

Svar:

Hej Pige 21 år.

Jeg kan godt forstå, hvis både du og din kæreste føler at det er en rigtig svær situation I er kommet i. Det at få en baby er en rigtig stor beslutning, især når I er så unge som I er. Så jeg kan faktisk godt forstå at det kan være rigtig svært at høre, at det måske ikke bliver så lige til, som ventet.

Det jeg tænker er, at din kæreste, som du skriver, er blevet meget ked af det, fordi I nu har taget denne her store og vigtige beslutning og så viser det sig, at han har en dårlig sædkvalitet (ikke så god sperm). Derfor synes jeg det lyder rigtig godt, at du har valgt at fortælle ham at det er ham du gerne vil have en baby med og at du elsker ham som han er. Det er rigtig fedt at du bekræfter ham og fortæller ham de ting - det skal du bare blive ved med.

Det kan være svært for mig at fortælle dig, helt præcist hvordan du kan gøre din kæreste glad igen. Det kan godt være at han skal bruge til tid til 'at vende sig til tanken'.

Men jeg synes helt klart, at nu hvor I har taget beslutningen om at prøve at få en baby sammen, så skal I blive ved med at gå målrettede efter det. Det er vigtigt, når I nu har besluttet jer for at det er netop dét I gerne vil, at I så går videre med det nu. Derfor synes jeg at det vil være en god idé, hvis I snakker med jeres læge om, hvilke andre muligheder der er for jer. Det er også en god måde hvorpå du kan vise din kæreste, at det stadig er ham du vil have, og at det I har sammen stadig er vigtigere for dig, end at få en baby med lige præcis hans sæd.

Jeg håber du kan bruge mine råd, Held og lykke med det hele :)

Venlig Hilsen Mie