Analsex

brevkassespørgsmål

Analsex

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

Min kæreste og jeg har snakket lidt om analsex, men jeg er lidt bange for det eller hvad man skal sige. Jeg har lyst til at prøve det og han har også ligeså stille rørt mig anal og stikket en finger derop, men jeg synes man høre mange "skrækhistorier" om ringmusklen ikke kunne lukke sammen igen osv. Jeg er også bange for at der så sidder afføring på hans pik når vi så er færdige og det har vi også snakket om men vi har jo ikke prøvet det før og det var der jeg tænkte på om i kunne hjælpe med det? Altså hvordan man kommer godt i gang med det og om man kan risikere der kommer afføring på pikken eller lignede.. Og hvad man kan gøre for at undgå at man oplever en "skrækhistorie"

Svar:

Hej med dig,

Jeg synes det er super godt du skriver, og du har en masse rigtig fine overvejelser omkring analsex.

Det lyder som om din kæreste og dig, har det rigtig godt forhold, og at I er gode til at snakke sammen. Jeg kan dog godt forstå, at du lader dig skræmme af mange skrækhistorier, for dem kan man nemt høre mange af. Først og fremmest skal du dog huske på, at skrækhistorierne du hører ofte ikke er fortalt af dem som selv har oplevet det, og derfor kan der nemt være blevet sat skræmmebilleder op.

To af de mest omtalte ting ved analsex, er som du selv nævner at risikoen for at ringmusklen springer eller at der kommer afføring på pikken. Heldigvis er det dog sådan, at ringmusklen som udgangspunkt ikke kan springe under analsex. Der skal utrolig(!) meget til, og er ikke noget som "bare" lige sker. Det er derfor ikke noget du skal være nervøs for. Med hensyn til afføring på pikken, så kan det selvfølgelig godt ske. Som udgangspunkt er det en god idé at du har været på toilettet umiddelbart timerne inden I har analsex. For at føle dig mere ren, kan det også være, at det vil være en god idé med et bad. Hvis I ender med at have analsex, ved I dog også begge to at der kan være en risiko for at det sker, og selvom det selvfølgelig ikke er super lækkert, så tænker jeg, at det er noget din kæreste også er indforstået med kan ske, og at det nok er noget I må slutte fred med, hvis I har lyst til at prøve analsex :-)

Til sidst spørger du, om et godt råd til hvordan I kommer i gang. Man siger, at et par gode råd i forbindelse med analsex er masser af "smørelse" og at sørge for at være varmet godt op. Derudover kan det også være en god idé at bruge kondom, da endetarmen er et følsomt sted og man nemt kan få små små rifter og derefter bakterier ind i. Det er altså en god idé, at I bruger (vandbaseret) glidecreme, som kan fås på apoteker og i Matas, eller sørger for at du er meget våd. Derudover er det en rigtig god idé at gøre endetarmsåbningen klar, ved at "varme op" med en finger, som I jo allerede er begyndt på. Dernæst gælder det om for dig at slappe godt af, og for din kæreste om at være forsigtig i starten, så din krop lige kan vænne sig til det.

Jeg håber du kan bruge svaret til noget! :-)

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål