Seksualitet??

brevkassespørgsmål

Seksualitet??

brevkassespørgsmål af
Bi-pigen
13 år
Oprettet 4 år 2 uger siden

Hejsa

Jeg har i over et år tænkt på min seksualitet. Tror jeg både er til piger og drenge. Ser i - Jeg har det med kun at blive tændt på drenge, og ikke piger. Men jeg har været vild med min bedste ven. (som var en pige)
Er det her bare en fase? Er jeg faktisk hetro? Jeg bliver nogle tilfælde tændt på piger der er meget "lesbiske" hvis man kan sige det. Hjælp?!

Svar:

Kære dig,

Jeg kan godt forstå, at du har en masse tanker om din seksualitet og gerne vil prøve at få den passe ind i en af kasserne som enten det ene eller det andet. Jeg tror dog ikke altid, seksualiteten er så simpel, at den kan sættes i en kasse permanent. Man kan udforske sin seksualitet hele livet, og det kan sagtens ændre sig med alderen, hvad man er til. Især i din alder lige nu, hvor hormonerne kører rundt i kroppen og det hele er lidt nyt, kan man føle sig tiltrukket af mange forskellige ting.

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad din seksualitet er, for der er som sådan ikke nogle regler. Du kan sagtens tænde på flere forskellige køn - både på deres kroppen, men det kan også være, du tænder mere på personen end på kroppen. Ofte vil vi gerne definere vores seksualitet, fordi det er noget vi er opdraget til i vores kultur. Som mennesker kategoriserer vi konstant hinanden - også når det kommer til seksualitet. Men det er faktisk også helt okay ikke at være helt sikker på sin seksualitet. Det er helt normalt. Det er både sundt og naturligt at udforske sin seksualitet, og det har du heldigvis hele livet til.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du kan læse mere om seksualitet her

Kærlig hilsen

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål