Søster

brevkassespørgsmål

Søster

brevkassespørgsmål af
Mads
12 år
Oprettet 6 år 2 uger siden

Hej jeg er en dreng og jeg har en søster der er et år ældre en mig Da mig og min søster var mindre gik vi i bad sammen men det er ved at være lang tid siden nu men jeg kunne godt tænk mig at gøre det igen men jeg ved ikke hvordan jeg skal spørge hende om det kan i hjælpe mig

Svar:

Hej Mads.

Tak for dit spørgsmål.
Når man er barn, så kan det være rigtig hyggeligt at være i bad med sin søster. Så vidt jeg forstår dig, så er din søster 13 år gammel nu og det betyder, at hun faktisk er ved at udvikle sig til en kvinde. Når man går fra at være pige til at være kvinde, sker der ofte mange ting med kroppen, og man bliver meget mere bevidst om den og måske mere blufærdig. Jeg tænker derfor, at det godt kan være, at din søster ikke rigtig har lyst til at gå i bad sammen længere, og at det måske er noget der hører tiden som mindre lidt mere til. Men når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at du syntes at det var hyggeligt, da I var yngre, og jeg tænker at du måske skal foreslå din søster at i laver noget andet sammen istedet. Det kan være, at I kan begynde at gå i svømmehallen, lave mad sammen eller måske gå i biografen sammen, så I får noget kvalitetstid sammen og starter en ny hyggelig tradition.

Jeg håber at du kunne bruge svaret til noget.
Hilsen Marie

MarieHPs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål