Sæd

brevkassespørgsmål

Sæd

brevkassespørgsmål af
Jens
13 år
Oprettet 3 år 7 måneder siden

Hvor meget sæd kommer der normalt ud af pikken når man er 13

Svar:

Hej Jens,

Når man starter med at få udløsning, typisk når man er i din alder eller lidt ældre, vil der komme omkring 1 mililiter sæd ud. Sæden vil være forholdsvist klar (gennemsigtig), da der ikke produceres så mange sædceller endnu. Når man bliver ældre produceres der flere sædceller, og der vil derfor begynde at komme mere sæd ud. Sæden vil også blive mere uigennemsigtig. Hos en voksen mand udløses omkring en teskefuld sæd, hvilket svarer til ca. 2-5 mililiter.

Med venlig hilsen,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål