mine penge

brevkassespørgsmål

mine penge

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

jeg sad her hjemme og kom til at tænke lidt på om mine forældrer kan styre hvad jeg bruger mine penge på f.eks. hvis jeg gerne ville gå til en sport og jeg selv betaller kan mine forældrer så sige at jeg ikke må

Svar:

Hej med dig..

Godt spørgsmål og jeg kan sagtens forstå, at du geren vil bestemme over dine egnne penge og det vil du også snart komme til.

Loven siger, at dine forældre bestemmer hvad du må bruge dine penge til indtil du er 15 år. Derefter må du selv bestemme hvad du bruger de penge på, som du selv tjener. Du kan læse meget mere her om hvilke rettigheder du har og får afhængig hvor gammel du er.

Kan du have det godt
Venlig hilsen
Erroll