Lærerens rettighed?

brevkassespørgsmål

Lærerens rettighed?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Har en lærer lov til at at rive en elev i armen hele vejen ned til kontoret?

Svar:

Hej dreng 13 år

Tak for dit brev

Det er ulovligt for lærere at slå børn i skolen. Det må man ikke her i Danmark.

Da jeg ikke har hele historien bag dit spørgsmål, er det svært for mig at svare helt konkret. Men en lærer må ikke gøre en elev/barn ondt, lige meget hvad der er sket.

Det vil være godt hvis du kan tale med dine forældre om det. Så kan de afgøre om I skal tale med læreren eller med skolen om det.

Hvis du har andre spørgsmål eller er i tvivl, så er du meget velkommen til at skrive tilbage eller logge på vores chat.

Kærlig hilsen
Louise