hjælp hurtigt!!!

brevkassespørgsmål

hjælp hurtigt!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 12 år 3 dage siden

hej jeg har skrevet her inde før og det har hjulpet mig så det vil jeg gerne sige tak for :-D nå nu til mit problem, min far bor i udlandet og ham har jeg ikke noget at gøre med, så jeg bor hos min mor men hun drikker og er i sprit kontrol ved kommunen som min sagsbehandler har sat igang for nogle måneder siden og jeg har sagt at jeg ikke vil bo hos min mor mere fordi hun drikker og truer hele tiden med at slå mig og jeg går hos en psykolog som jeg har fortalt at jeg ikke vil leve mere og at jeg var udsat for incest da jeg var mindre af mine brødre og han synes også at det vil være en god ide at jeg kom hjemme fra han har fortalt kommunen at jeg ikke vil leve mere og at jeg skulle hjemme fra NU for ikke at skade mig mere, men ikke det sidste fordi det ikke vil hjælpe noget nu står jeg helt afmagtet har ikke hørt fra kommunen i 2 måneder og min sagsbehandler tager ikke telefonen og jeg får det dårligere og dårligere af at bo hjemme jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at komme væk hjemme fra kommunen har sagt nej til plejefamilie og de er ligeglad med mig de venter til jeg er over 18 så de ikke skal tænke på mig mere. så hvad kan jeg gøre for at råbe kommunen op og få dem til at tro på mig?? for min sagsbehandler griner bare ad mig føler jeg. og hvordan kan jeg komme væk hjemme fra når hverken min mor eller kommunen vil have det?? kan virkelig ikke vente til jeg bliver 18. og har de overhovedt ret til bare at ignorer mig og kun høre på hvad min fordrukne mor siger og ikke hvad jeg siger?? tak på forhånd :-D i gør en forskel for nogle ;-)

Svar:

Hej med dig...

Jeg synes du er ret sej. Udover at du går til psykolog, har du allerede talt med kommunen, og nu bruger du Cyberhus, fordi du ikke mener det går i den retning som du gerne vil have det. Det viser stort mod, så den ros fortjener du først lige at få.

Og jeg synes det er et fair ønske, at du gerne vil flytte hjemmefra og jeg tror jeg har en rigtig god mulighed for dig.

Du skal kontakte Børns Vilkår med det samme og snakke med dem om deres Bisidderordning. Det er en hjælp til unge som skal snakke med kommunen. Den unge får en voksen med, som på en måde er den unges advokat. Det er svært at skulle gøre det alene og være sikker på man får den hjælp, som man har rettighed til.

Jeg synes det er en perfekt løsning til dig, for det lyder til at du har prøvet rigtig mange ting allerede.

Du skriver, at du har tænkt på selvmord og det er jo fordi det bare er så svært lige nu. Jeg synes det er meget vigtigt at du vender tankerne lidt om, for selvmord er ikke en løsning nu. I stedet for skal du bruge det mod og den drivkraft som jeg synes du viser. Og du skal bruge den til at fortælle dig selv, at du fortjener livet og at du lige nu er midt i kampen, men at livet bliver lettere og sjovere, når du har kæmpet dig ud på den anden side. Og jeg synes du er godt på vej, så bliv ved med at tro på det.

Hvis tankerne om selvmord alligevel fylder for meget, så brug din psykolog så meget du kan og måske kig forbi chatten her i Cyberhus. Fordi de tanker må ikke ødelægge det flotte arbejde du er i gang med.

Jeg håber tingene lykkes for dig.

Venlig hilsen

Erroll