frihedsberøvelse af min kæreste!!

brevkassespørgsmål

frihedsberøvelse af min kæreste!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

Hej Brevkasse, jeg har virkelig et meget stort og svært problem. Min kæreste som lige er kommet fra filipinerne hun skal være her som turist i 3 måneder, men. hendes papfar frihedsberøver hende, hun må feks. ikke se de personer ud godt vil se, hun må kun komme ud når han giver hende lov, hun må ikke have mig som kæreste for han har ikke valgt mig, ja det ligefør han bestemmer om hun må gå på toilettet eller ej, og hendes mor gør jo alt hvad han siger fordi hun måske er bange for ham, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. men min kæreste bliver nød til at gøre som han siger ellers som jeg har forstået det så sender han hende tilbage. så hvidt jeg kan høre så er han magtsyg og frihedsberøver hende. Hvad skal jeg gøre, for vis jeg går for langt finder han måske ud af det og hun bliver sendt hjem før tid. og skal det lige siges min kæreste er 22 år gammel.. please hjælp mig, med at gøre hende fri igen og så jeg kan komme til at se hende igen uden at skjule mig og hende når vi ses.

Svar:

Hej med dig

det lyder ikke som en rar situation din kæreste er havnet i og jeg synes det er godt du prøver at hjælpe hende. Jeg vil prøve at svare dig så godt som muligt.

Jeg kan starte med at fortælle dig, at når din kæreste er over 18 år, så må hendes stedfar ikke blande sig i hvilken kæreste hun har. Så det er i hvert fald ikke okay.

Jeg er lidt usikker på om hendes papfar bor i Danmark, når du skriver hun er på ferie her. Hvis det er i Danmark er der nogle love og regler som han skal overholde. Grundlæggende kan man sige, at hvis hun bor hos ham, så kan der være nogle regler om hvordan hun skal opføre sig der. Det kan være sådan noget med at hun skal hjælpe med at gøre rent, at hun ikke må komme sent hjem og larme om natten og sådan noglæe almindleige ting. Det er okay, fordi det er hans hus.

Men fordi hun er over 18 år, må han ikke bestemme hvilke personer hun må se, hvad hun bruger sin fritid til eller hvad hun bruger sine penge til osv..

Jeg synes ikke det lyder til at hun får den frihed som hun har ret til, men det er svært for mig at skrive mere til dig. Og jeg kan godt forstå at både du og hende kan være bange for at blive sendt hjem igen.

Mit bedste svar til dig er, at ringe til politiet og spørge dem om råd. Her kan du fortælle mere præcist om de forskellige ting og de vil kunne forklare dig mere præcist, hvad der er op og ned.

Jeg håber du finder nogle svar som du/I kan bruge.
Venlig hilsen
Erroll