forspørgsel vedr når barn bliver 18år

brevkassespørgsmål

forspørgsel vedr når barn bliver 18år

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hej jeg håber meget i kan hjælpe mig , min søn er frivilig anbragt og har været det i de sidste 6 år. jeg har flere gange ville tage ham ud men han vil ikke.. der er ingen steder i kommunen der kan have ham. han blev 18 år i maj 2009 og har siden brugt det meget ( med hjælp fra den sted han er ) jeg er 18 år jeg kan dethele selv ingen skal fortælle mig noget om den vide verden.. han fik konstatere ADHD da han var 16 år men har ikke siden i sommers juni taget pillerne .. det går ok men han kan bliver utrolig vred når han er hjemme .. men det erikke kun når han er hjemme min store frygt er at han bliver så gal at han gør noget meget dumt han har en voldsdom "hængende" som kan tages frem hvis han gør noget dumt igen.... nå men det var KUN en dråbe af de problemer jeg går med. min søn er nu 18 år og er på et skolehjem hvor de overhoved ikke er samarbejdsvillige og hvor de slet ikke gør noget godt for at motivere de unge til at kunne klarejeg sig ude i den vide verden , de ved der ryges hash på stedet til trods for at børnene der er anbragt der har forskellige diagnoser .. men de siger det er ok så længe det ikke er misbrug men de er jo kun pædagoger så hvor dygtige er de til at sige at det ikke er eller er et misbrug. jeg mangler nogen at tale med det her om jeg kan ikke gå itl kommunen da de så kan ske at han ikke kan gå der mere da de så ikke vil betale for ham det er jo dyrt at have et barn anbragt.. hvor kan jeg som forældre henvende mig med mine frustrationer og muligvis få gode råd..kender i et sted her på nettet eller andet sted ?? den annonyme

Svar:

Hej Anonyme.

Normalt svarer vi kun på spørgsmål fra børn og unge, og selvom 40 er den nye 20, falder du nok lidt uden for målgruppen. Jeg har derfor valgt ikke at gå ind i de konkrete problemstillinger du beskriver men har istedet søgt at finde links til nogle organisationer jeg mener måske vil kunne hjælpe dig og din søn.

Jeg kan forstå at du sidder i en rigtigt svær situation og er bekymret for din dreng. Som jeg læser det du skriver lyder det som om din dreng, i nogle situationer, har svært ved at tage vare på sig selv, og derfor forstår jeg godt dit ønske om at kunne finde mere hjælp og støtte.

Jeg har fundet nogle steder der måske kan hjælpe dig og din søn videre:

VISO er en landsdækkende netværk af fagfolk, der yder specialrådgivning i komplicerede enkeltsager omkring udsatte børn, unge og voksne.

Børns vilkårs forældretelefon (35 55 55 57) giver anonym rådgivning til forældre der har nogle problemer med eller bekymringer omkring deres børn

FamilieNet har fokus på at lave kurser for blandt andet forældre til ADHD børn og øge deres netværk.

ADHD foreningen er en interesseorganisation for fagfolk, pårørende og folk der selv har ADHD.

Jeg håber du kan bruge det.

Med Venlig Hilsen

-Sune
(Vikar for Erroll)