Et Problem..

brevkassespørgsmål

Et Problem..

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej jeg er en dreng på 12 år. jeg har et problem fordi jeg tit skændes med min mor.. Nogen gange bliver jeg så sur at jeg siger at jeg flytter ned til min far og så siger hun at jeg skal pakke mine ting og gå. Jeg skændes med hende om mine rettigheder. Om hvor jeg mest skal være endten nede ved min far eller nede ved min mor... og så ender det med hun bliver så mega så at jeg bare giver op. jeg vil inderst inde helt være nede ved min far 3-4 gange om ugen og 3-4 om ugen ved min mor. men jeg er nede ved min far fast 1 gang om ugen.. og det er noget min mor bestemmer! Det er jeg lidt utilfreds med :(. håber i kan hjælpe med det spørgsmål, så jeg måske kan sige et eller andet til hende, sådan hun tænker mere over det :)) Love from ME.

Svar:

Hej med dig..

Jeg synes det er ret sejt, at du spørger om hvordan det lige er med dine rettigheder og jeg vil rigtig gerne prøve at give dig et godt svar.

Det er sådan at når far og mor bliver skilt, så skal de sammen finde ud af hvor deres barn skal bo. Hvor mange dage ved far og hvor mange dage ved mor.

Hvis de ikke kan blive enige om det, så går noget der hedder Statsforvaltningen ind og prøver at hjælpe. Hvis de stadig ikke kan blive enige, så bestemmer Statsforvaltningen hvordan det skal være. Her lytter de til hvad du selv synes og de bestemmer ud fra hvad der er bedst for dig.

Det vil sige, at det er dine forældre der først bestemmer, fordi de har ansvaret for dig. Jeg kan sagtens forstå, at det kan være irriterende, hvis du gerne vil have en anden ordning, men du må også acceptere at det er dem der først bestemmer.

Det jeg synes du skal gøre er, at vise din mor det jeg har skrevet, fordi måske kan I få en ny snak om det. Måske kunne det også være en ide at snakke med din far og fortælle ham hvordan du har det.

Hvis du stadig ikke synes det er okay, eller det bare er svært derhjemme, så synes jeg du skal kigge forbi chatten her i Cyberhus. Her sidder der også voksne som du kan chatte med og måske kan de være med til at give dig nogle flere muligheder.

Venlig hilsen