El scooter

brevkassespørgsmål

El scooter

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej, er det lovligt for en på 15 at køre el scooter (de der til ældre). Jeg vil nemlig gerne flytte min mormors til hendes nye lejlighed for hende. Andre regler omkring el scooter? VH .xdioeuhbfiu.

Svar:

Hej med dig...

Det er lidt uden for brevkassens område, fordi den handler mere om børns rettigheder og ikke om loven omkring el-scootere, men jeg kiggede lige lidt på det.

Jeg fandt ud af, at hvis det er en af de her el-scootere som ældre bruger og ikke kan køre mere end 15 km/t så behøver man ikke kørekort. Så ud fra det du skriver, så mener jeg det er okay, at du kører din mormors el-scooter.

venlig hilsen

Erroll