brev til kommunen

brevkassespørgsmål

brev til kommunen

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

heey... jeg er hvad man kan kalde et "problembarn" jeg har en masse problemer og går derfor til psykolog

jeg har det langt fra godt med mine forældre og de har li besluttet jeg ik må go til psykolog mere, da de mener det ik er nødventig mere, men jeg ved jeg begår selvmord hvis jeg ik kan go hos min psykolog mere, og min psykolog mener osse det ville være "farligt" for mig at stoppe, da mine forældre ik at så søde ved mig, det er ubevist fra deres side, men de udøver psykisk vold på mig og er osse blevet slået nogle gange,

når de fjerner mig fra min psykolog, vil min psykolog skrive til kommunen og sige jeg har brug for behandling så længe jeg er hjemmeboende, så jeg har li nogle spøgersmål

1. kan mine forældre nægte mig behandling.

2 hva betydning har brevet.

3 hva hvis de straffer mig for at jeg lod min psykolog skrive det brev.

4 kan jeg få hjælp nogen andre steder fra.

det var bare det, knus pigen der søger et håb

Svar:

Hej med dig,

Først vil jeg fortælle dig, at du er ikke et problembarn fordi du har det svært og går til psykolog!! Det er rigtig godt at du skriver til os for at få råd.

Dine forældre kan godt nægte at betale til din behandling, hvis det er dem der betaler. Din psykolog kan råde dem til at fastholde dig i behandlingen hvis han/hun vurderer det, hvilket er tilfældet i din sag.

Betydningen af brevet vægter højt, da psykologen som fagperson og har kendskab til dig, har meget at sige.

Jeg kan dog ikke sige hvad socialrådgiveren i kommunen vil gøre da det er forskelligt fra sag til sag.

Jeg kan heller ikke sige om dine forældre straffer dig pga. brevet. Den eneste de kan være sure på er din psykolog, du har ikke gjort noget forkert overhovedet! Det er vigtigt, at du husker det, ikke?

Der er mange steder hvor du kan få hjælp. Det kommer an på hvor du bor i landet. Jeg vil råde dig til at kontakte din psykolog. Han/hun ved hvor du kan få hjælp og rådgivning i dit område!

Du kan også altid kigge forbi vores chat her på Cyberhus - til en snak og vejledning om hjælpemuligheder tæt på hvor du bor...

Med kærlig hilsen
Louise, lovstuen